stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Monastero Bormida

Kategori: Italien

Den lilla staden MonasteroBormida ligger i provinsen Asti . 
Har ca 1000 invånare.

(null)


Stadsbilden domineras av ett läckert slott som började byggas ..... då som ett kloster... av en präst kring år 1000. 

(null)

Lite nyfiken på den lilla staden väljer jag idag en vandring  som tar mig ner mot den .

(null)

Marknadsdag  . 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Charmigt men väldigt liten .
Så rätt snabbt är jag framme vid portalen som leder ut till naturen igen .

(null)

Inte bara vin som odlas här på sluttningarna utan också hasselnötter . 

(null)

Älskar färgen 
💙

(null)         

Innan middagen hänger jag lite i mysiga.           " vardagsrummen " 
Finns många fina fotoböcker att bläddra i . 

(null)

(null)

Som sagt .... befinner mig i ett Vincountry

(null)

så även denna  aftonen blir det provning av från ett antal producenter och MYCKET mat .
😋

(null)         

(null)


God natt . 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: