stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Morgonrutinen

Kategori: Italien


Morgonrutinen. 
Ja den har ni ju redan förstått .
Antingen en timma powerwalk med stavar..... vilka , häpnadsväckande nog , fortfarande väcker kommentarer och leenden från de jag möter..... eller en jogg . 

Älskar min väg mellan vår by och grannbyn .
Så vackert  utmed vattnet. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Sen kaffe och tidningar ..... en lång stund .

(null)

Jag har Dagens Industri , SvD och DN i  min IPad . 
MEN 
går ändå varje morgon till tidningskiosken och köper en i papper också ..... bara för att det är så kul att sitta och prassla tillsammans med en kaffekopp. 

Engelska är inte det främsta språket som talas av turisterna i vår by . Hit kommer det tyskar, holländare och schweizare , således dominerar tyska tidningar  i stället för utländska tidningar. 
DET
finns 1 New York Times och till helgen även 1 Weekend av Financial Times .Alltså bara ett exemplar !!! 
TUR
ändå måste man säga , en är bättre än ingen . Känns faktiskt som om det "står" mitt namn på dem och hittills har jag inte blivit utan en endaste dag . 

(null)

Till aftonen samlas vi några sköna ladies för gemensam middag på vår favvokrog. 

En av girlsen fyllde dessutom år förra veckan så vi firar henne så här i efterskott . 

(null)

Hur trevligt som helst .

(null)

(null)

En svenska , två italienskor och två tyskor . 
Litet minieuropa som bubblar och babblar kvällen lång . 
🌎














Kommentarer


Kommentera inlägget här: