stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Till Majestic för lunch

Kategori: Italien


Finfin dag .
Tar båten tvärs över sjön . 

(null)     

(null)


Har många gånger passerat den lilla staden Pallanza och det  tjusiga hotellet Majestic .... men ännu aldrig  stannat till . 

(null)

IDAG
ska det bli av . 

(null)

Wow ..... vilken trevlig terass.
Perfekt för bubbel och babbel i solnedgången 

(null)

MEN
nu är det lunchtid så jag sätter mig istället en trappa ner .

Är något tidig ( italywise ) .... men det är perfekt .... bara några få gäster än så länge och de sitter rätt långt från mig . 

Jag kan alltså ringa några jobbsamtal medan jag njuter av utsikten och väntar på maten .

(null)

Allt smakar ypperligt och servicen är kanon .
Kommer definitivt återvända .

(null)

Efter maten och kaffet strosar jag runt i den vackra trädgården .

(null)

Finns gott om plats både i sol och skugga och ett antal gäster ligger också där på bekväma solbäddar .
Däremot  är det ingen trängsel direkt vid hotellets lilla strand .
De flesta verkar märkligt nog välja poolen . 

(null)

Majestic byggdes på 1870-talet .
Har förstås renoverats ett antal gånger sedan dess .
Älskar att de sparat de gamla telefonhytterna .

(null)

Går tillbaka mot hamnen .

(null)

 Ja alltså inte denna lilla fina gästhamn utan den stora . 

(null)

Många pampiga grindar ......

(null)

..... och villor i utsökt skick . 

(null)

(null)

(null)

Förutom då trappan som NÅGON helt verkar ha glömt bort att sköta .

(null)


Väntar in båten som ska ta mig till nästa mål 

(null)

...... fortsättning följer 😉




Kommentarer


Kommentera inlägget här: