stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Vilodag

Kategori: Italien


Söndag = Vilodag 

(null)

Således sover jag länge , ligger sen kvar en lång stund och läser min spännande bok .

(null)

Strosar sakta ner till strandbaren Kiosk .
Sitter i skuggan under platanen , läser tidningen , dricker kaffe och en aperol .

(null)

På vägen tillbaka plockar jag blommor .
Mina älsklingar Hortensiorna har blommat ut så istället blir det ängsblommor .
Fint det med .
Så nöjd med att jag hade "städdag" igår .
Är inte min bästa gren men trots att det bara är jag som stökar runt här hemma blir det ändå just det ..... lätt stökigt .
Skor, kläder, kassar, smycken , tidningar, böcker, papper, mynt mm mm har jag en tendens att droppa  omkring mig 
Därför har jag en egen regel .
En dag i veckan = Städning .

(null)

Höll på att gå om intet igår då dammsugaren bara la av .
Hm ..... märkligt 
Men vänta nu ! 
Precis det här hände hemma i Stockholm 
 Berodde på PROPPFULL !!! påse .
Mycket riktigt .Susar iväg till affären .
Oh my !!! ....... VARFÖR måste det finnas typ 100 OLIKA  påsar.
Klokt nog hade jag i alla fall tagit ett foto av min maskin .
Fick hjälp av snälla El-Madame som " trodde" .... jag menar inte ens hon var säker 😬 .... att dessa skulle passa . 


(null)

Kunde till slut avsluta påbörjad rengöring 
OCH 
nu njuter jag av att det är fint igen. 
👌

(null)

(null)

Till och med  så satte jag mig på kvällen och putsade silverljusstakarna. 

(null)

DET
behövdes .
De var svarta .
Nu glänser de som nya .

(null)

(null)

Lite vino , ost ,  kex , intressanta boken .... och några timmar flyter snabbt iväg .

(null)

GOD NATT 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: