stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Check på den

Kategori: Stockholm


Alltså de här veckorna mellan hägg och syren De är verkligen magiska . 
Man glömmer bort.... så varje vår blir jag lika överväldigad .
DE
ljuvliga dofterna när jag cyklar runt i mina hoods
ÄNTLIGEN 
lite värme 
OCH
ljuset 
👌

(null)

Känner mig upprymd och glad 
MEN
så läser jag den här artikeln 

(null)


WHAT ???? 

Sedan 28 mars kan bara kinesiska medborgare resa in till Shanghai .
Nu tolkar vissa uttalanden som the Civil Aviation Authorities  gjorde häromdagen  .... att det inte kommer bli tillåtet  att resa in förrän tidigast i oktober .
😢
OCH
det kommer  såklart rejält påverka Herrns och mina möjligheter till gemensam sommarsemester .
JA
jag vet...... finns betydligt värre problem ... men , men ..... 
Mycket frustrerande . 

Vi har ett långt samtal och försöker muntra upp varandra . 
Kan inget göra , bara att finna sig .... whatever beslut som myndigheterna tar . 
ÄNDÅ
.... känns svårt . 

(null)

Strosar runt på stan och hamnar "lämpligt" nog vid en trevlig juvelbutik .
Mmmm .... behöver muntras upp .
Älskar redan det vackra halsbandet  . 
Kommer bli en kär favorit . 
💎

(null)

Vacker är även kvällen .
Gäller att passa på och utnyttja dem. 
Ringer Vännerna och frågar om om de är sugna på en cykeltur och middag i det gröna . 

(null)

Passar som tur är .
Både de och deras trevliga dotter hänger på .
Vi får en himla fin afton vid Sjöhistoriska . 

(null)

nu har vi check på den ✅
.... sommarens första picknick alltså. 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: