stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Börjar närma sig

Kategori: Läsvärt / Sevärt

Efter en trevlig frukost ihop vinkar jag adjö till Vännen .
Han flyger idag vidare till annan ..... betydligt varmare och soligare ort .
👌

(null)


Själv har jag nu bara några dagar kvar innan avfärd till Kina .
Ägnas åt att cykla runt för olika inköp .
Har fått en lista av Herrn  :
  1. Wettexdukar ( som han älskar) 
  2. Tandtråd
  3. Tandkräm , när vi flyttade till Kina fick vi information om de inte innehåller fluor . Inget vi på något sätt har fått bekräftat utan helt enkelt löst med att alltid lägga ner några tuber Sensodyne i väskan.     
  4. Alvedon
  5. Hostmedicin , förebyggande i för eventuella förkylningar under de råa  vintermånaderna .
  6. Några paket hårt bröd 
  7. Te .
Han vill gärna även ha en stor ost men eftersom jag ska vara i karantän och vi inte vet om mitt rum kommer ha ett kylskåp så skippar jag helt enkelt den önskan. 

Förstår om någon höjer på ögonbrynen över det knasiga i att släpa med sig te till ett teland 🤣🤣
men vi bara älskar Sibyllans svarta teblandning som heter Sir Williams till frukosten. 


(null)         

Svischar vidare till Hedda Care .
Alla som för närvarande reser in till Kina måste  ta covid19 test max 72 timmar innan avfärd .
Blir förvånad när jag ser att "mottagningen " bara består av en liten kontorsmodul .
Vet inte varför men jag trodde att det skulle vara något annat .... en större verksamhet . 
Hursom, ta prov och leverera intyg verkar de kunna .
Förutsatt att jag får ett test som visar negativt så kommer de maila det till mig efter ett dygn. 
😬

(null)         

Vidare till frissan där coola Sofia fixar till mina testar och kladdar i ny färg .
Är inte där än att jag låter det gråa dominera .
Gillar lite blont så fortsätter i samma stil . 
 

(null)

Åker hem  och arbetar med Trueblue några timmar .
Så kul . 
Blir fint .

www.trueblue-design.com

(null)


Framåt kvällningen tar jag en promenad till mysiga Zita för att se 
Sofia Coppolas On the Rocks . 

(null)


Skön stil , rolig dialog , underhållande , New York feeling och både Rashida Jones och Bill Murray är bra . 
Man blir glad och får några härliga timmar i biomörkret . 
Rekommenderas varmt 
👌 

I en helt  annan stämning vandrade jag häromkvällen hemåt från  en annan 
film , dokumentären Idomeni .

(null)



Stark, berörande och intressant .
Rekommenderas varmt .
👌


Kommentarer


Kommentera inlägget här: