stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Göda familjen

Kategori: Stockholm


Går runt på Systembolaget i PK-huset .
Här är helt tomt .
Bara jag och personalen .
Perfekt  läge just nu . 
Jag går nämligen runt och talar högt i mobilen .
Har Herrn på tråden och han försöker ratta mig till lämpliga inköp av några excellenta italienare som vi ska ge bort i present .

(null)

Jag filmar av godingarna och han bestämmer VAD vi ska köpa . 
Hans Lillebror har precis fyllt 50 år och då kärleken till de röda godingarna verkar finnas i bägges gener så hoppas vi att det här blir en toppenbra present . 

(null)

Den stora dagen skulle ha celebrerats med oss i familjen och vännerna  i december
 .... i Mexico 💃🕺🏼
MEN 
det eventet och spännande resan har såklart i dessa virustider skjutits på framtiden . 

(null)

istället åker Sonen och jag över till familjen en kväll för att lämna vår present och grattulera.
Stannar kvar på kaffe och babbel .
Hur trevligt som helst
 ..... men.... tja ... långt ifrån ett skojigt kalas .

(null)

Kvällen därpå står jag och rör i grytorna .
Har bjudit Syster och hennes familj på middag Lite knepigare än vad det brukar vara att fundera ut en passande meny .
Vill ju även att den ska gillas av kiddsen .
Tänker att en smarrig köttfärssås och pasta brukar gå hem i alla läger .
Till efterrätt blir det  "glassbar" med tillbehör i form av strössel,nötter och bär till efterrätt . 

(null)

..... och JA
moster fick tummen upp .
Maten gillades stort och vi hade en väldigt trevlig kväll tillsammans. 

(null)

Finaste familjen 
❤️



Kommentarer


Kommentera inlägget här: