stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Blir iskall

Kategori: Stockholm


Är på väg till mamma.
Slinker in på ICA  för ett kvickt ärende.

(null)


Jag står i kön till kassan och slötittar på skärmen som visar reklam 
helt plötsligt min Systers vackra händer skulpterar en lerfigur . 
Ohhh .... jag blir 
ISKALL 
och sen börjar tårarna rinna .
Går förstås ut därifrån . 
😢


(null)

Är egentligen inte så märkligt som det låter .
Annonsörerna är lokala företag och vi systrar är  " postergirls" för Happy Clay som arrangerar kurser i drejning . 


(null)

(null)

(null)

(null)

www.happyclay.se

Dom fina bilderna togs våren 2019 i samband med min födelsedag .
Mamma och mina syskon hade arrangerat en väldigt trevlig kväll hos Stina och Kerstin .
Vi hade en god middag på deras övervåning och fick därefter lära oss dreja nere i studion .
jag har inget annat än väldigt vackra minnen från den kvällen och Happy Clay .

BLEV
bara så himla överrumplad. 
#fuckcancer💜







Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Förstår att saknaden efter din syster finns där hela tiden men att bli så överrumplad utan att vara medveten om vad som skulle visas på reklamskärmen... Förstår att det blev för mycket.
    Och ibland är det ju ok att tårarna kommer men man blir väl på något sätt mer såbar ute bland folk man inte känner.

    Svar: Hej . Ja , jag antar att hur man hanterar sorg är väldigt individuellt och beror såklart mycket på hur nära man stod den man sörjer .
    Må så gott ,
    M
    M W

    2020-10-04 | 15:16:12
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: