stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Karantän

Kategori: Shanghai


Landat .
Jag och Vännerna , som satt några rader bredvid mig,  slussas sakta men säkert igenom alla olika stationer .
Måste säga att det här har kineserna gjort bra . Otrolig uppställning så allt går så snabbt och effektivt som det kan . 

(null)

Känns som om vi signerar tusen dokument .
😬
Vi får engelska översättningar som i alla fall ger oss ett hum om vad det är vi skriver på .

(null)

Laddar ner appar , där vi beskriver vår hälsostatus , namn och adress samt senaste månadens resemönster .
Skönt att jag hållit mig hemma .
Kan skriva Stockholm , Sweden på allt 
👌

(null)

Samt .... såklart ... covidtestas .
Är ingen barnlek här .
Låååångt in i bägge näsborrarna , vrids om .
Åh får tårar i ögonen , känns som om det bränner .
Sköterskan säger ATT så måste det göras för att vara säkert att hon får tag i eventuellt virus. 
OM 
det är sant känner jag mig direkt mycket tveksam till de självtester jag vet många tar i Stockholm .
HUR 
gör man en såhär obehaglig övning på sig själv ??? 
Nä , tror inte det . 
Så om ni ska göra är mitt råd .

BE
någon annan mer förhärdad typ hålla i pinnen
 .
(null)

Sista stoppet är stationen för den stadsdel vi bor i . 
Vännerna och jag bor i samma så vi traskar dit . 
Här får vi fylla i den BÄSTA blanketten :
Ansökan om 7+7 
Det vill säga att om våra hus godkänner det får vi tillbringa de sista 7 nätterna hemma .

I mitt fall måste förstås Herrn  flytta ut .... men han kan åtminstone välja vart han vill bo . 
Signerar och hoppas 
🤞

(null)

Ut till bussen
 ....som eskorteras av polisbil med blåljus .... inga sirener  dock .... till hotellet . 


(null)

.... eller tja vad vi nu ska kalla det .
INTE 
så lovande när skyltarna är övertäckta .

(null)

Ännu mer dokument att signera 
OCH
betala för rummet , ca 450 sek / natt och testet som skall utföras innan vi släpps ut ... ca 150 sek .

Inga summor att direkt beklaga sig över 
MEN 
vad gäller rummet får jag precis vad jag betalat för .

(null)

Absolut ingen utsikt .
 Glastaket däruppe är övertäckt då någon form av renovering pågår.
Pyttelitet rum .
Mögelskadat i ena hörnet och sisådär städat. Ocharmigt    värre .
Stenhård säng 
dock med rena och fräscha sängkläder .
Två rena handdukar 
En vattenkokare 
Desinfekteringstabletter  att droppa i toan vid  nr 2 .... antar så att inte eventuellt virus vandrar vidare i avloppsvattnet .... vad vet jag ? 
En termometer som ser ut att vara från seklets början .

.... och nästan det värsta 
URUSELT 
internet .

Thats it !


(null)

Här sitter jag nu på stenhårda sängen och ska dricka mitt kvällste . 

(null)

.... vad gäller termometern .
Vi ska tempa oss ... i munnen två ggr / dag .
Repan ringer och kollar vad vi har .

(null)


FÅR 
absolut ingen koll på min .
Antar att det ska komma fram en kvicksilverpelare efter 3 min i munnen .
Händer inget !!! 
Jag är ju frisk så jag svarar 37 när de ringer .
Ber sedan Herrn att komma över till hotellet med min normala termometer så jag kan efterkomma ordern framöver i god ordning . 
😉

Go kväll 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: