stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Ombyte

Kategori: Stockholm

Dags att vinka av Väninnan 
MEN
innan hon hoppar in i sin läckra bil stannar vi till vid Valhallabageriet .

(null)

Efter några dagar hos mig har även hon fallit för deras fröknäcke som jag alltid har här hemma . 
gott.
Jag har med varierande framgång testat olika recept och bakat  själv . 
NUMERA 
köper jag bara detta . 

(null)

Vinkar som sagt hej då till Väninnan .
Tre timmar senare pussar och kramar jag hej, hej  till fina Dottern och Pojkvännen som kommit på några dagars besök .
Himla kul . 

(null)

Efter tidig uppgång och resa är de både trötta och hungriga så vi traskar direkt bort några kvarter  för lunch .

(null)

Japp , de är två glada veganer jag nu kommer hänga med i. 
Bara att anpassa sig 
🤣🤣

(null)

Efter smarrig lunch promenerar de iväg .
Ska gå hem och vila någon timme och sedan strosa runt på stan .

(null)

Jag går ner till Akademibokhandeln .

(null)

ÄNTLIGEN
kunde jag häromdagen hämta mitt visum .
Nu kan jag alltså åka hem till Shanghai igen 👍

Flygbiljett är fixad och tid för Coronatest är bokad .
 Nu har jag så smått börjat förbereda mig för två veckors karantän, som troligtvis kommer spenderas på ett av myndigheterna anvisat hotellrum , och inte får lämnas . 
Känns därför som att ett lager av bra böcker är ett klokt inköp. 
Hösten har hittills levererat stort .
Hittar mycket som verkar intressant i hyllorna .

(null)

Framåt aftonen sammanstrålar jag åter med de unga tu . 

(null)

Vi äter en läcker middag på trivsamma 
Tyge & Sessil .

(null)


Go kväll 




Kommentarer


Kommentera inlägget här: