stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Snopet

Kategori: Läsvärt / Sevärt


Karantän .
Betydligt mer tärande än jag kunde ana . 

(null)


Blev också så besviken häromdagen när Shanghai Center for Diseases ringde och meddelade att  en person på min flight i närheten av min plats  testats positivt och jag därmed är en "contact" .
Så hej då till att spendera de sista 7 nätterna hemma i min egen säng .

Innebär dessutom några till tester . 
☹️

(null)


Som contact blir det ännu fler dokument att signera .
All kommunikation sker via pallen utanför min dörr .
Enda mänskliga kontakterna är rymdvarelserna som kommer in på mitt rum och gör läbbiga testerna på mig .

(null)

HUR
får jag då dagarna att gå ? 

(null)

Det pyttelilla rummet lämnar inte mycket plats för alltför yviga rörelser  men tre gånger per dag rullar jag ut yogamattan för stretch , styrka och flåsövningar .


(null)

Alla vänner som redan gått igenom detta klagade så på maten som serverades , oavsett vilket ställe de än bodde på .
Tänkte , att det kunde vara ypperligt tillfälle för en " detox" .
Köpte med mig soppor från Sverige .
Får då i mig vitaminer mm och förhoppningsvis förlorar jag något kilo eller så . 
MEN
himmel vad trist 
Har varit  såååå nära att be Herrn komma med godis och snacks .

(null)

Han har istället lämnat in annat nyttigt som frukt , vatten , tidningar och filmer . 
Har som sagt uruselt Wi-Fi så att streama filmer är uteslutet .
Återstår the good old way ..... cd 
👌

(null)


Händer också att jag hittar dessa i påsen .... smakar ljuvligt .

Läser mycket .

Senaste dessa :

(null)

Välskrivet om alkohol-och spelmissbruk .


(null)

Typiskt Andersonskt resonerande . 
Skarpt ... även om det emellanåt blir lite väl mycket så vinner historien i övrigt . 

(null)

Fängslande om det inte  alltid så glamorösa filmlivet i LA . 

Samtliga rekommenderas varmt 
📚


Kommentarer


Kommentera inlägget här: