stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Tre generationer

Kategori: Läsvärt / Sevärt


Ungdomarna sover och jag går på morgonpromenad . 

(null)

Hösten kommer närmre .

(null)

Vackert .... och lite vemodigt ... med de sista rosorna vid Engelbrektskyrkan . 

(null)

Vi åker över och fikar  hos mamma . 

(null)

Pojkvännen tar fina bilder 
på oss tjejer i tre generationer .
❤️
Himla trevlig stund tillsammans . 

(null)

Vill alltid vara med 
.... men lilla Dino vet att det är vi som ska gå och han stanna . 

(null)

Ungdomarna åker vidare .
Jag ägnar eftermiddagen åt några ärenden .
Sista stoppet är mysiga Valhallabageriet .
Ska inhandla gott bröd till kvällens soppa.
Slår mig ner för en eftermiddagskaffe ....
.... och blir barnvakt 😬

(null)

Tänk när mina kidds var små lämnade vi alltid vagnarna ute .
Barnen sov gott i friska luften och vi satt inne på caféet och fikade . 
SÅKLART
framme vid fönstret så vi hade full koll .

NU
vågar ..., i alla fall inte den här mamman ...inte  ens lämna vagnen vid dörren för att bara gå in någon minut och köpa bullar . 
Känns rätt deppigt ☹️
KLART 
att jag " passar" barnet 
Ta det lugnt , handla , gå på toa , köp dig en kaffe .
Inga problem alls för mig att ha vagnen bredvid mig och barnet " skötte sig " perfekt och sussade lugnt vidare . 
.... och mamman log snällt till tack . 


(null)

Köpte ju bröd till kvällens soppa .

JA,
det är dags för Verbatimkväll hos mig .

Det mumsas butternut squash sopa , bröd ost och äppelkaka med vaniljsås 
medan vi pratar om kvällens bok . 

(null)


Romanen publicerades 1985 .
Boken har översatts till 50 språk , sålts o 20 miljoner ex och filmatiserats .

Som vanligt är vi inte helt överens men de flesta tycker ändå mycket om berättelsen , uppskattar det fina språket och grips av handlingen .

Själv håller jag förstås med om språket och att den är välskriven 
MEN
historien 
😬
NEJ 
inte alls my cup of Tea så att säga .
📚




Kommentarer


Kommentera inlägget här: