stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Lotteri

Kategori: Stockholm

Är
TILLBAKA
i Stockholm . 
Så mysigt det med .
Har konstaterat att det är övergångarna från ena stället till det andra som jag tycker är lite vemodiga .Vill liksom inte lämna ..... men sen när jag landar .... ja då känns det  ändå himla bra .

(null)

Ägnar mig direkt åt visumfrågan .
Ja , Shanghai börjar äntligen öppna upp igen. Men det med  en försiktig  kvot och ambassaden måste först ge ett utlåtande om de bedömer  att man är berättigad att söka .
Således blir det några "extra" vändor OCH framförallt några extra dokument som ska fyllas i och tas med .
Nytt foto behövs också .
Är väl egentligen aldrig nöjd med resultatet av fotografens  uppmaningar om att räta på sig och le alternativt inte le .

(null)


Ok , inte så pjåkigt ändå . 
Har haft värre både för pass och körkort. 
👌

Ansökan och bilagor inlämnade .
Nu får vi se om visum beviljas eller inte 
Känns nästan som ett lotteri . 


(null)

Ägnar en stund ..... ja rätt lång faktiskt ... åt att leta efter nya träningstights .
Jag vill ha med utställda ben .Senast jag köpte nya hette modellen Yogapants och fanns överallt . 
ICKE 
så längre . 
Hittar många snygga mönster och färger men de har alla smala ben .
VARFÖR ???
Till slut finner jag faktiskt en modell som är precis så som jag önskar .
👏
Hoppas, hoppas att de nu också passar . 


(null)



Höstens första styrelsemöte i operasällskapet Kamraterna . 
Sommarens föreställningar blev förstås inställda .
Nu funderar vi kring resten  av året .
Virustider och restriktioner vad gäller antal får stora konsekvenser för lönsamheten .
Bra diskussioner ..... som leder till bra beslut .
Inte lätt för denna bransch inte .

(null)

Cyklar ner till Skeppsholmen för att äta middag på trivsamma Torpedverkstan med Vännerna....

(null)

 .... och deras gulliga hund . 


(null)

Roligt att ses igen och prata om sommaren .

(null)     

Lite sval ...... tur att det finns filtar 🤣🤣
men åh så vacker afton .
God Natt 






Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Håller tummar och tår att du får åka hem snart och träffa din man igen!

    Svar: Tusen tack för omtanken ,DET värmer . Ja , jag längtar nu så mycket att få åka hem . Kommer bli svårt om det blir ett nej . Men jag har nu fått tid för att lämna fingeravtryck och det känns lovande 🤞 Läste om dina gröna dörrar .... mycket fina . Må så gott Hälsningar
    M
    M W

    2020-09-06 | 20:53:06
    Bloggadress: http://brysselkakan.wordpress.com

Kommentera inlägget här: