stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Fixa själv

Kategori: Stockholm

I www.trueblue-design.com brukar vi sy upp våra produkter i Kina .....men inget detta år är som det brukar .

(null)

Jag lämnade Kina i början av februari och har därefter inte kunnat återvända. 
Vi har under våren och sommaren sålt ut det mesta vi köpte in innan jag åkte . 
Nu har vi fått några orders som vi gärna vill kunna leverera rätt omgående och har tyg men inget färdigställt. 

Tänker att själv är bästa dräng . 

(null)


SÅ 
jag bestämmer mig för att själv fixa det som beställts. 
Jag kan sy så det är inget problem men jag har inte tillgång till en bra maskin . 

(null)

Beger mig därför till Stockholm Sycenter på Hagagatan för att se ut en lämplig .
Får utomordentlig hjälp och kan glatt cykla hem med en trevlig Bernette på pakethållaren .

(null)

Stannar hos mysiga Petit Marche för en kaffe .
VILKET
väder .
Varmt och ljumt även om mörka moln börjar torna upp sig. 

(null)

Framåt aftonen promenerar jag bort mot Djurgården .

(null)

Dags för veckans digiAW. 
Kollegan , jag och några andra Väninnor samlas på härliga Skroten för att äta gott och babbla med the Ladies som befinner sig i Götet och Nice .
 
(null)

Efter några trevliga timmar går Kollegan och jag hem till henne .

(null)

Kul kvällsarbete väntar .

(null)

Ser Kollegans stiliga keps ligga på en stol ...,,

(null)

.......berättar att jag , alldeles innan jag kom fram till kaffeet , såg  hennes "roddargäng" sticka ut på sin kvällstur .
"Hundra "år gamla , mest farbröder men också några damer .... och och still going
 ....RESPEKT 👌

(null)

Trötta men nöjda skiljs vi åt .

(null)

Har varit en lång dag och jag är rätt trött .... 

(null)

.... men det är så skönt ute så jag skippar bussen och travar på hemåt . 

(null)

Bra beslut .

God Natt 
😴


Kommentarer


Kommentera inlägget här: