stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Ö-utflykt

Kategori: Shengsi Island


Utflyktsdax och bilen är full av cyklar ,väskor och vänner som  lastas av vid färjeterminalen.  .

(null)

Kan tilläggas att direkt jag höjde kameran för att ta ett foto på  oss , kom två beväpnade soldater framrusande för att uttrycka sitt missnöje .
Precis bakom bilen har nämligen någon form av tillfällig militärby upprättats .
Hade sett men tänkte mig inte för  och "spelade"därför blåögd  när killarna började hoa. 
De nöjde sig som tur var med att se att jag stoppade ner mobilen i väskan .
Phu 
🥵

(null)

Fina Cyklar och Vänner på färjan till Shengsi Island.

(null)

Väl framme ,efter drygt en timme , byter Herrarna snabbt om ute på parkeringen .

(null)

(null)

Klara , färdiga , gå 
... redo för att hojja bort till hotellet . 


(null)

Väninnan och jag åker istället med all packning  och min cykel i bil .

(null)            

Checkar in. 
Herrarna ansluter . 
Lunch , god nudelsoppa , serveras .
Mätta och belåtna hoppar vi upp på cyklarna och trampar runt i några timmar . 

(null)

Backigare än vi är vana vid från Shanghai ...,,men himla vackert . 

(null)

Passerar både fiskeläger och tempel .... 

(null)

..... vars invånare också är ute och rör på sig . 

(null)

Hemma 
Nu har ytterligare Vänner anlänt . 

(null)

After Bike 
med trevligt umgänge och läckra Aperols 
👌

(null)

...,och massa gosande med hotellets charmiga vovve , Dong Dong 

(null)

Go kväll .






Kommentarer


Kommentera inlägget här: