stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Prosit

Kategori: Shanghai


Tillbaka i Shanghai och superförkyld .
Mår inte dåligt , har ingen feber 
MEN
nyser så det står härliga till .
Hindrar förstås bacillerna med såväl 
munskydd och näsduk, ändå ser ALLA förskräckt på mig när de hör mitt våldsamma 
 Attjcho !!! 
Stackars näsan rinner , blir svullnare och rödare minut för minut .
Faktiskt första förkylningen sedan våren 2019 
Får väl tacka avstånd och det eviga handtvättandet för det . 

(null)

Strålande fin dag och eftersom jag faktiskt inte mår dåligt preparerar jag mig med en  vattenflasksa och en packe näsdukar och traskar ner till accessorie market . 

(null)

Behöver kantband,blixtlås, knappar och tofsar och befinner mig i himmelriket för precis sådant . 
👌

(null)


(null)

(null)

HUR
många blixtlås som helst , alla färger , alla längder , massor av modeller .

(null)

 Inköpen och jag möter upp Väninnan .
Denna vänliga själ ska presentera mig för en Herre som behärskar nål och tråd med den äran .

(null)

Gosar med husets kisse medan jag beskriver hur jag tänkt mig de kuddfodral jag idag behöver hjälp att få uppsydda. 

(null)

Ser mig runt  i den lilla och enkla men funktionsdugliga ateljén. 

(null) 

(null)

(null)

Några timmar senare hämtar jag de klara fodralen . 

(null)

Snyggt som tusan .

Tar några fina bilder ute på balkongen för webbshoppen på 
www.trueblue-design.com 

(null)

Piffar för aftonens middag .

(null)

.... RÖDA näsan och jag åker så ner till floden och mitt favvo hotell , Peace ....

(null)

Herrn ansluter, vi åker hissen upp i Loungen . 
Där väntar Vännerna , som är på besök från Suzhou .
Några sköna dagar för att fira 
sina 30 år som gifta . 

(null)


Sprudlande bubbel , kul babbel och väldigt god mat .
EN
mycket varm och trevlig kväll .
God Natt 
😴 




















Kommentarer


Kommentera inlägget här: