stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

A la Frostmofjället

Kategori: Läsvärt / Sevärt


Fin morgon.
Solen skymtar mellan molnen .

(null)

Jag och Dino traskar bort till Vännerna .
Vi ska på långpromenad . 

(null)

Tar vägen över Gärdet .
ALLTID
lika mysigt att passera hästhagarna vid Kaknästornet .
Mitt i stan !!!
Läckert 
👌

(null)

Den där solen försvann snabbt .
Snön vräker ner .
Vi vandrar vidare à la " Frostmofjället" style , ha ha 

(null)


Kommer fram till Hundudden och Kruthuset .
Stängt .
Hade suttit fint med lite värme och en god kaffe .
.... men,men.

(null)

Strax bredvid ....på Måsholmen ....ligger en av Stockholms riktiga pärlor , 
Föreningen för Kanot-Idrott, FKI, Sveriges äldsta kanotförening, grundad 1900.

Klubben där Vännen är medlem .

(null)

Klubbhuset i nationalromantisk stil är från 1913 
Rökning förbjudet , såklart 


(null)

Bastun ... med direktacces till svalka .

(null)

Vintertid förvaras de stiliga kanoterna inomhus .

(null)

Klubbrummet med stiliga skåp.
Allt original .

(null)

Den där solen skymtar igen .

(null)     

Så dags nu !!!

(null)

Hemma igen kryper jag upp i soffan .
Läser färdigt 
Dagarna,Dagarna, Dagarna 
Tone Schunnessons andra roman . 

(null)

Köpte den här boken till Dottern i julklapp .
Ska bli spännande att höra vad hon tyckte .
Själv läste jag med nöje. 
Ungt tilltal , lite ojämn men jag gillar den .

Rekommenderas 
📚



Kommentarer


Kommentera inlägget här: