stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Hagaparken

Kategori: Stockholm

Morgonkaffe hos kvarterets pärla
Petit Marche 

(null)


Så nice att prata lite med Ägarinnan och sen sitta här på fårskinnen och dricka en god .... och varm.. kopp.
Är så glad för henne skull att de ,trots svåra tider , verkar  klara sig bra . 
👍

(null)

Promenerar sedan vidare .
Möter upp Väninnan i Hagaparken . 
Roligt att byta "stråk" blir lätt att jag oftast går på Djurgården. 
Här är precis lika vackert.
Väninnan har arbetat hemma sedan i våras och tycker också att det är skönt att komma ut på en längre promenad. 
Vi hinner avhandla en hel del under tiden vi trampar runt på grusgångarna . 

(null)

(null)     

(null)

(null)

(null)

(null)

Kaffe från kiosken innan vi skiljs åt. 

(null)

Åker hem till mamma som bjuder mig och bröderna på god fisksoppa och fika .
Vi planerar vad vi ska hitta på för kul  med Syster som snart fyller 50 år .
DET
vill vi såklart fira .
.... kommer på en perfekt aktivitet som vi alla kan göra och vi tror att hon kommer uppskatta .
Jag tar på mig att boka och fixa med arrangören .
Blir så roligt .

(null)

.... och till slut så .
Jag har i några veckor sökt efter ett fint litet hus på södra Gotland att hyra till sommaren .
Lagom stort, fräscht, beläget nära Väninnan och passande min budget .
NU
är det klart 
👏
Avtal signat och deposit betald .

(null)

Är mycket , mycket glad
😍




Kommentarer


Kommentera inlägget här: