stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Juligaste Afton

Kategori: Stockholm


Solen visar sig när Dino och jag tar morgonrundan .
Så vackert i Humlegården .

(null)

Mitt bidrag till julbordet ska vara köttbullar .
Uppdraget har tilldelats av Syster , dit Sonen och jag ska på Julmiddag. 
Lite har jag våndats .
Har faktiskt bara försökt tillaga dessa små bruna raringar en gång tidigare i mitt liv .
Gick inte bra , föll isär och brändes .
Därefter blev det mamma Scan till kiddsen när de var små och pannbiffar när de växt till sig . 
Lättar mitt hjärta för Väninnan .
-Riv löken .... var ett tips hon plockat upp .
Jag googlar för mer information.
Föreslås att när man ska göra ett stort antal , använd spritser och lägg köttisarna på plåt i ugnen .
Strax innan servering steks de sen snabbt i panna för att få färg . 
YPPERLIGA
råd .
🙏
Gjorde fyra plåtar .
Gick som en dans . 
Provsmakade och .... mm mm 😋
Syster med familj kommer med all säkerhet bli nöjda . 

(null)

Nöjd slår jag mig ner vid stora bordet .
Tar fram papper , sax och band .
Ska slå in några klappar .
Värmer först lite glögg  och för än mer julstämning , sätter jag på SvtPlay .

(null)

Där finns  Kungliga Operans balett  Nötknäpparen , inspelad 1998 .
Väninnan dansar pepparkaksgumma .
Söt som en karamell .

(null)

På pricken vid utsatt klockslag kör Sonen och jag in på gården.

(null)

Ligan är samlad .

(null)

Syster har gått loss och fixat stilig dukning......

(null)

..... och ett ljuvligt dessertbord. 
Ja maten , inklusive mina bullar, smakar mycket , mycket bra 
MEN
det är just det där med efterrätter och julgotter 
OM 
vikten av det är vi helt överens , Syster och jag . 
👏

(null)


Trivsamt värre . .... och klappar även till oss vuxna .
Vissa år har vi skippar det men i år tyckte vi de behövdes . 
GILLAR 
👌
(null)

Glada och belåtna efter en himla fin kväll .
Sonen och jag åker hemåt .
Jag tar kvällsrundan med Dino 
OCH 
det börjar faktiskt snöa .
Wow 

(null)

Byter till myskläder , tar fram lite gotter och kryper upp i soffan . 
Vi ser några avsnitt ur en av våra favoritserier . 

(null)

GOD NATT 
❤️


Kommentarer


Kommentera inlägget här: