stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Nästa på tur

Kategori: Stockholm

Åh , vaknar till en helt underbar dag. 

(null)

På med kängor , mössa och vantar ..,,, en snabb kopp kaffe på en av kvarterets pärlor .... Petit Marche . 

(null)

Sen travar jag iväg genom Humlegården ... 

(null)

..... ner till Djurgårdsbron .

(null)

För nu är det dags för nästa Shanghaireunion 
👍🤣🤣

(null)

Väninnan och jag möts alltså igen , stenkul . 
Kramas .... såklar inte fysiskt men i tanken och visar med tydliga hjärtetecken , ha ha 
 SEN 
tar vi den riktigt långa promenaden  runt kanalen . 
Och 
NU 
kan jag i alla fall trava på säkert .
Efter att jag häromdagen , när jag var ute och gick med min Vän föll rätt illa  , ilade jag direkt iväg och köpte ett par Icebugs 
Värsta panschovarningen .... jag vet
 😉
men är 
skönt att inte behöva gå och spänna sig och slippa vara  rädd att halka . 

(null)

BÄSTA 
investeringen 
👍

(null) 

(null)

(null)

VILKEN 
dag 
Behöver  inte säga mer .
👌
Vi stannar till för lunch på Källhagens Värdshus .
Väninnan ska precis som jag snart åka tillbaka till Shanghai .
Vi pratar mycket om virusläget, reserestriktioner  , dålig information ,ja tom ibland felaktig ,   kontakten med kinesiska ambassaden , konsekvenser av kinesiska nyåret som snart infaller ,covidtester ... som är  hutlöst dyra och obehagliga att göra , karantänsregler , visum och andra detaljer som måste vara på plats för att överhuvudtaget kunna resa till och från Kina idag . 
Trevligt och gott
så kul att ses igen . 

(null)

Glad i sinnet vandrar jag vidare till Hagelins Antik  .

(null)

Makalöst vacker affär .
Har en tid spanat på en mindre kristallkrona som hänger där , skulle nog passa utmärkt i vårt vardagsrum .
Butiken är mycket tillmötesgående .
Javisst får jag hjälp med transport .
Javisst hänger de upp .
Javisst anpassar de längd på kedjan .

Toppen , bara att slå till .... men tar några bilder först .
Måste ändå lyssna med Herrn vad han tycker , vill att han ska gilla den lika mycket som jag . 

(null)

After Work med Vännerna på relativt nya Senso .
Kommer nog bli en stor favorit framåt sommaren .
Deras takterrass är gigantisk  med läcker utsikt över hela stan .
Men för nu är det framme vid baren som gäller 

(null)

På vägen hem till Vännerna  plockar vi upp kvällens middag hos " grannrestaurangen " SMAK .
Både deras  son och måg har arbetat där . Således hälsas , pratas och tackas det lite extra mycket när kassarna hämtas . 

(null)

Sonen i huset  , som är hemma och tentapluggar , vill gärna äta med oss av förre arbetsgivarens delikatesser .
Mycket smakrikt .... ha ha 
... kunde inte låta bli 😉

Mätta och belåtna , slänger vi oss ner i soffan för att avnjuta mysiga fredagsrutinen , På Spåret och nya pratshowen Carina .

Älskar det första , tyckte sisådär om det andra programmet . 

Go kväll 
👋

Kommentarer


Kommentera inlägget här: