stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Snön faller

Kategori: Läsvärt / Sevärt


Snön är tillbaka .
Vackert, stilla  och ljust 

(null)

Väninnan och jag  trampar drygt 20 000 steg runt Djurgården .

(null)

Hon och maken har under det här annorlunda året mestadels befunnit sig i sommarhuset.  
Åker bara in till stan för enstaka jobbmöten och middagar med  nära vänner.
Vi har inte träffats sedan början av oktober , så det är väldigt kul att ses  igen och " cath up" .

(null)

(null)

(null)

Går förbi Starbucks vid Stureplan .....

(null)

....,och hickar till .
Var här för min latte för två dagar sedan .
NU
ser det ut som om de plockar ner skylten
 .... i bokstavlig mening .
TRIST
det här var kedjans första café inne i Stockholm .
Jag älskade att sitta och dricka mitt kaffe framme vid fönstret och titta på Stureplansvimlet utanför . 
Finns såklart alla de andra kaffekedjorna men för mig innebär Starbucks så mycket nostalgi från mina fina år i USA .
Känner mig skönt hemma när jag stiger in och känner igen deras speciella doft . .... och de gör verkligen den godaste venti Skimlatten . 

Bild nedan från premiären 9 december 2014 .
Ja , JAG kommer i alla fall sakna detta ställe mycket .
TUR
att de fortfarande finns kvar i mina hoods i Shanghai 
👌

(null)

Ser Marie Nyreröds porträtt i två delar på SvtPlay om musikern och författaren Ulf Lundell .

(null)

Rekommenderas varmt 
👍

Kommentarer


Kommentera inlägget här: