stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Sådan dotter sådan mor

Kategori: Shanghai

Har skrivit det förr 
MEN
det är verkligen den 
BÄSTA
fredagsrutinen 
Mahjong 
med the Ladies .
Spelet gick dessutom super idag  
👌
.... extra kul för nu blir det uppehåll för mig på några månader . 

(null)

Hoppar dock gemensamma lunchen och ilar iväg till hälsocentret för Covid test .

(null)


DÄR
i hålet vill hon att jag sticker in min näsa och gapar stort 
.Ahhha 

DÄREFTER 
har jag ett mission .
Fina Väninnans dotter har  önskat  några små fodral , de söta , typiskt  kinesiska i siden . 
I vilka hon  förvarar  sina attiraljer för att mäta blodsocker som de med diabetes behöver göra ett antal gånger per dag . 
KLART 
jag gärna fixar det .
MEN
vart ska jag gå ?
Man kan tro att jag borde hitta dem precis överallt men så är det inte . 
Det vi tycker är "typiskt "kinesiskt är inte säkert att kineserna själv uppskattar i samma omfattning . 
Därför, hur konstigt det än låter ,  är det inte lätt att hitta sånt . 

Får rådet av Mahjongldamerna att gå till Yuyuan garden , ett självklart mål för turister som besöker Shanghai . 

(null)

OCH
där fanns faktiskt EN butik som sålde dessa .
En butik räcker för mig ,  som glatt shoppade loss . 
👌

(null)

På tal om sköna döttrar .
Min ringde häromdagen och berättade att hennes härliga Väninnas mamma fått ny tjänst och flyttar från Tokyo till Peking .
Sitter för närvarande i karantän i Shanghai ..... kunde Herrn och jag tänka oss att träffa  henne för lite tips  om livet i Kina. 
KLART
vi gärna gör det .
Trots att tjejerna känt varandra i många år har vi aldrig träffats.....  men med en
himla smart och trevlig dotter 
HUR 
oskön kan hon då vara ? 
Inte alls tänker vi 
... och WeChattar  direkt . 

Visar sig att hon lämnar karantän idag .
 Bjuder raskt med henne till aftonens middag med Vännerna. 

(null)

Våra ljuvliga Döttrar på en av sina drömresor .
Februari 2019 till Los Angeles . 

(null)

Det plingar på dörren och nu får vi äntligen hälsa Mamman varmt välkommen till oss 
Hon får ett glas bubbel och vi ber henne slå sig ner i fåtöljen .....

FÖR 
nu har det plingar till igen och Vännen  kliver in .
Han får dock inget bubbel .... än 
😉

Han ska nämligen hjälpa oss att packa min cykel i transportväskan . 
TUR
att vi har honom att tillgå
🙏
Är inte helt enkelt att dels förstå hur man ska packa och dels i vilken ordning .
🤨
Efter lite trixande hit och dit kan vi slutligen dra igen blixtlåset .
Phu 🥵
REDO
för flygtur.

plingar det till igen och grannVännerna kommer .
En trivsam bubbelstund innan vi traskar iväg till favoriten , franska bistron Polux .

(null)

Mamman är .... precis som vi antog ... hur trevlig som helst .
Är som om hon alltid ingått i vårt gäng .
Toppenfin  kväll helt enkelt. 


(null)

Kanske inte lika toppenskön känsla när klockan VÄLDIGT tidigt ringer .

Pussar på Herrn .
Jag ..... och mina väskor !!! ... hoppar in i bilen. 
väg 
👍

(null)

Vänjer mig aldrig . 

(null)

FY
vad vemodigt och sorgligt det är med dessa tomma och övergivna flygplatser .

(null)

Japp ..... det gick 👏
Bilen är som skräddarsydd för mig och bagaget . 

(null)

HEMMA 

(null)

Går en promenad i den fina kvällen  , handlar lite frukostgrejer men går sedan hemåt .
En LÅNG dag tar ut sin rätt .
Somnar på typ 1 sekund .
God Natt 


Kommentarer


Kommentera inlägget här: