stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

My Chemical Romance

Kategori: Dublin

Vid frukosten funderar Dottern och jag över dagens aktiviteter .
Hon är redan uppfylld över kvällens konsert … vilken var hennes ursprungliga orsak att resa hit . 
Hon skulle gått med en Väninna ….som i sista stund fick förhinder.
Att sedan jag istället kom med och 
VI fyllde på några dagar med kultur, god mat
 och trevligt sällskap är bara winwin för oss båda. 

(null)Vi
- Jag vill gärna besöka Irish Museum of Modern Art, IMMA , säger jag.
- Men det passar utmärkt för det är i museets trädgård som konserten är .
Perfekt helt enkelt.
Vi äter vidare och njuter en lugn och fin förmiddag.

(null)


Därefter en lång promenad bort till museet.

(null)

Bandets trogna fans har redan börjat samlas …. och då är det fortfarande flera timmar till insläpp.
Ja, ja är man fan så är man.
Dottern väljer ändå att följa med mig in och se utställningarna. 
-Köa kan jag göra sen !

(null)

IMMAs permanenta utställning utgörs av rätt många intressanta verk . 
Spännande , utmanande och med tydliga politiska budskap.
  (null) 

(null)

(null)

En hel vägg dedikerad till konversationer som politiska fångar haft med familj, vänner och journalister.
Starkt och rörande.

(null)

Vi går ut på gården för en eftemiddagsfika i solen.
Trevligt som tusan.
Samtidigt hör vi hur bandet testar ljud och repar några låtar därute i parken. 
- Känner jag till dom ?
- Ja , åtminstone den här låten , svarar Dottern och vi lyssnar.
OCH
faktiskt , det gör jag , men det är också allt 
ha , ha.

(null)     

NU
har det samlats betydligt fler utanför grindarna. 
Dottern ansluter…..

(null)

…. i jättekön !!!! 

(null)


Du kan såklart följa med säger hon snällt 
MEN 
jag känner mig iiiiinte riktigt som en 
" i gänget "

(null)

DE
utgör en väldigt tydlig community , fansen till My Chemical Romance .
Går liksom inte att ta miste på VILkA på gatan som är på väg till konserten. 

(null)

(null)

(null)

Fascinerande måste jag tillstå och kul .

(null)


MEN
jag  traskar nog hellre hem till hotellet. 
😉


(null)

Det amerikanska bandet My Chemical Romance,från New Jersey , startades  2009 .
Splittrades 2013 .
2019 återsamlades medlemmarna och bestämde sig för att återuppstå och ge sig ut på en världsturne. 
Covid lade sig i de planerna och allt flyttades fram till i år. 
Även Stockholm kommer få ett besök . 
🎶 
24 000 dök upp denna afton och Dottern var mycket nöjd.

(null)


Go kväll . 

































Kommentarer


Kommentera inlägget här: