stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Jag baxnar

Kategori: Läsvärt / Sevärt


Inte ofta jag läser Aftonbladet ( för den delen inte Expressen heller )  , har fullt sjå att hinna med mina tre morgontidningar.

Men häromdagen läste jag en ytterligt välformulerad krönika i SvD  av Fredrik Johansson .

(null)


Krönikan var ett svar på en annan krönika , skriven av Jonna Sima på Aftonbladet . 
Ämnet intresserade mig mycket , det här vill jag verkligen veta mer om .

Gick således tillbaka till källan dvs Jonna , som sedan flera år är ledarskribent på Aftonbladet . 

(null)


Läste med stigande förvåning…. är så man baxnar .
Något så bakåtsträvande och oinsatt var det länge sedan jag tagit del av…… och det på en ledarsida i en av Sveriges mest lästa tidningar . 
Tänkte att det KAN verkligen inte bara vara jag som  reagerar med förundran på den fördomsfulla texten .

Googlar vidare och finner , som jag anade , att krönikan definitivt väckt uppmärksamhet. 
Till min glädje har många kloka åsikter uttryckts kring ämnet .
Skönt , vore förfärligt om den rådande attityden var den som Sima ger uttryck för. 
Nedan kommer ett axplock av de inlägg i debatten jag tagit del av . 

Om ni , som jag , är sena på bollen i just den här diskussionen och vill ta del av materialet i sin helhet,  hittas krönikor och artiklar som diskuterar ämnet vidare om ni googlar 
Jonna Sima kvinnor aktier . 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

✍️


Kommentarer


Kommentera inlägget här: