stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Små hugg

Kategori: Läsvärt / Sevärt

Ruggigt väder .
Perfekt dag för att besöka ett museum och se en kul utställning.
Herrn och jag traskar iväg till Skeppsholmen.

(null)

Gulliga små pippisar åker snålskjuts på isflaken .
-Vart är vi på väg ?
Kanske de tänker , fniss . 

(null)

Målet är Östasiatiska och utställningen om Boro .

(null)

Boro textilier, innebär trasigt eller tom något skört som nästan faller sönder . Vanligtvis indigofärgade handvävda tyger av bomull eller hampa som återbrukas  . Användes för att lappa/laga klädesplagg .
Främst under 1800-tidigt 1900 tal . 

(null)

(null)

(null)


(null)

Takao himself i en fin video som presenterar honom och hans konst .

(null)

(null)         

(null)

Just den här dagen leder han en workshop för museets besökare .
Vi deltar dock inte . 

(null)

MEN
jag har gjort mina egna självlärda försök inom denna genre .
Eftersom jag mestadels arbetar med VINTAGE Blue Nankeen är jag väldigt angelägen om att INGET ska gå till spillo . 
Jag följer några instagramkonon med praktiserande sashikoutövare för att få ideer från dem . 

(null)

Mina egna " försök" har hittills resulterat i att jag " dekorerat " de miljoner vita tygkassar jag …. och de flesta med mig har hemma .
Kassar med trista reklamtryck , kan bli så mycket finare om man syr på lite spillbitar . 

(null)

Just nu arbetar jag med dessa sneakers .
Är berydligt svårare än att fixa till kassarna .
Men jag tycker att resultatet är SÅ fint så jag tänker inte  ge upp . 

(null)


Säljer såklart alla produkter samt buntar med tygbitar 300 SEK för ca 1 m2 för egna projekt .
VAD
ni än hittar på garanterar jag att det blir  supersnyggt . 
👌
Maila mig om ni är intresserade 

(null)

Herrn och jag lämnar Östasiatiska och den himla intressanta utställningen . 

(null)

Strosar sakta in mot stan . 

(null)

Lydmar ser bara för lockande ut .
Vi går in och äter en tidig middag i den trevliga matsalen .
Go kväll . 







Kommentarer


Kommentera inlägget här: