stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Ut på landet

Kategori: Stockholm

Vilken morgon .
Om alla vinterdagar var så här fina , ja då skulle jag inte vara lika negativ till den . 
DET
här är bara ljuvligt . 

(null)

Vi har åkt ut på landet .

(null)

Hälsar först på gårdens charmtroll som  nyfiket kommer fram och bräker till svar när vi kliver ur bilen .

(null)

SEN
hälsar vi på Väninnan .

(null)


Jag tänker på mina ungdomar . 
De har flyttat en hel del i sina  liv  , särskilt Dottern , men  båda håller  fortfarande kontakt med flera av sina vänner från  tiden i USA  , och hon även från Linköping och Kina.
Stor hjälp i detta har såklart först och främst  varit sociala medier .
(null)


Riktigt så enkelt var det inte när vi var unga .
Försökte en tid med att skriva brev och ringa men tappade rätt snabbt kontakten efter att antingen vi eller vänner flyttat och bytte skola .

Väninnan och jag gick i samma  klass från 
3an till  6an . 
Därefter flyttade hon till en annan del av stan .Under årens lopp har vi ändå lyckats hålla kvar kontakten . 
Ibland har vi , till exempel pga , studier utlandsboende eller barn haft långa uppehåll . 
Idag är hon den enda av mina vänner från  tiden i grundskolan som jag regelbundet träffar ,  är verkligen fantastiskt  kul och en relation vi uppskattar mer och mer varefter åren går . 

(null)

Hade vi haft skridskor med kunde vi åkt på den av Herrn i huset plogade banan ute på isen .

(null)

Istället följer vi den under en skön promenad .
Det knakar och brakar lite , rätt läskigt tycker jag 
 😬
men försäkras att det är bara på ytan , isen är tjock nog att bära plogbilen …..och  borde greja oss .
😂😂

(null)

Mycket god lunch på en av förra årets charmisar .
Ja,ja så är livet för ett 🐑 

(null)

 Vi lämnar huset i den vackraste av skymningar .

(null)

Säger hejdå till charmtrollen som fortfarande är ute i hagen . 
Så snart det mörknar går de in i sin stora lada. 

(null)

Vackert som tusan .
Himla trevlig dag .
Nöjda och glada kör vi hemåt .
Go kväll . 













Kommentarer


Kommentera inlägget här: