stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Gråare än grått

Kategori: Läsvärt / Sevärt

Huvva 
Väninnan och jag vaknar till en gråare än grått -dag .
Hon är busy med shopping och lunchdate så jag joggar själv  rundan nere vid Djurgårdskanalen.

(null)

Ja , vad säger man ….. får väl vara tacksam att det inte är svinkallt eller  ☔️ .

(null)

Men DET här är verkligen inte mitt favoritväder .

(null)

(null)

(null)

På väg tillbaka över kajen vid Strandvägen gläds jag i alla fall åt fina juldekorationer .

(null)

(null)

….och måste ändå småle åt de här gulliga krabaterna i rött . 
Humor slår allt !

(null)

Skönt i värmen inne hos favoriten , Saturnus .

(null)

Där det är fullt pådrag från ett filmteam .
Spännande med något som i mina ögon  ser ut som en enkel scen med två tjejer som dricker kaffe 
…..men antagligen är något mer komplicerad än så  om jag utgår från antalet omtagningar som görs .

(null)

Går vidare till en annan favorit .

(null)


Ska köpa deras fröknäcke till Väninnan i Göteborg , levereras av vår lady från Nice som åker dit i morgon .
Är verkligen det BÄSTA fröknäcket som går att köpa. 
Alla som gästat mig och smakat älskar det. 


(null)

Sammanstrålar  med Asiendamerna .
Sista middagen med lady Nice innan hon lämnar .
Bubbel, babbel och några himla trivsamma timmar tillsammans på 
INNAN 
det är dax igen 
😡

(null)

JAG
vinkar adjö 
OCH
DE
kliver in i Oscarskyrkan för årets finaste Luciatåg .
Oscars kör fyller kyrkans gångar med ljus och skönsång .
En mångårig tradition för mig att bevista …. som jag detta år pga av  "fler än 100-regeln " måste avstå ifrån.
Helt galet men bara att gilla läget .
🕯 



Kommentarer


Kommentera inlägget här: