stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Isigt värre

Kategori: Stockholm


Herrn " puffar" ut mig på en joggingrunda .
 Vill verkligen inte hamna i det läget när vädrets makter styr mitt liv och det alltid känns för mörkt och kallt att vara ute och röra på sig.
MEN
ändå så …… är jag nu där igen .
Promenerar en del men det är allt . 
är faktiskt mycket tacksam för den här knuffen.

(null)

Är verkligen inte de bästa  förhållandena .

(null)

Isigt värre , grått men i alla fall inte särskilt kallt …..

(null)

…. och isen attackeras lätt med mina dubbade sneakers .
Bästa uppfinningen . 
Underbart att kunna ta ut steget  och känna att det fäster även om stigen är rena rama isbanan . 

(null)

Tidig eftermiddag  möter Herrn  och jag upp Vännen . 
Han är på besök från Shanghai .
Ska åka tillbaka dit om några dagar .
Vill därför vara extra försiktig och inte riskera någon smitta .
En lugn promenad ut på Djurgården känns safe . 
Herrn och jag är dessutom precis nytestade inför vår resa till Spanien. 

(null)

Grådisigt men vackert i skymningen . 

(null)

(null)

Vi har som alltid mycket intressant att tala om .
Tiden rusar snabbt iväg .

(null)

Men Herrn och jag måste gå hem och packa .
Om några timmar går vårt plan till Spanien.

…. och jag är nu ÄNTLIGEN innevare av ett Covidpass .

(null)

JA, för häromdagen fick jag min tredje spruta på effektiva och trevliga Karolinska.

(null)

Och
var det helt plötsligt inte det minsta problematiskt för sköterskan att manuellt föra  över informationen från mitt , nu rätt så medfarna , kinesiska vaccinbevis. 
Ja, jag kan ju gnissla tänder av ilska hur mycket som helst  över meningslös byråkrati och politik , men vem bryr sig ?
väljer att lägga ner och bara uppskatta att jag nu är med i rullorna .
Herrn  har också fått sin tredje dos men får vänta ytterligare några dagar på sitt pass .

(null)

Trots att vi landar sent i Malaga sitter Vännerna uppe och väntar på oss .
De har dukat upp massa trevligt smågott . 

(null)

Några trevliga timmar senare börjar vi alla gäspa .

(null)


Herrn och jag tackar för oss och går in i gästrummet  ….. som har 
DEN
utsikten .
Wow
Här kommer vi trivas .
God Natt 












Kommentarer


Kommentera inlägget här: