stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Verkligen orättvist

Kategori: Stockholm


Jag har ju ondgjort mig en del över hur orättvist jag tycker det är att jag inte , trots fullvaccinerad,kan få Covidpass och därmed bla missar flera opera och teaterbesök som jag sett fram emot .

MEN 
allt är relativt .

Vad VERKLIG orättvisa är blev jag nyligen genom mycket tråkiga nyheter varse .

(null)

Herrn och jag ska efter julhelgen åka och hälsa på Vännerna i Malaga .
Vi har andra Vänner som för några år sedan köpte ett semesterhem lite längre upp på kusten . 
Tyckte det var en perfekt ide att checka om de också tänkte vara där över nyår .
I så fall kunde vi förlänga vår trip med några dagar och åka till dem . 

(null)

Tyvärr skulle dom inte ner ….. 
och anledningen är helt förfärlig . 

(null)

Väninnan har diagnostiserats med en svår sjukdom och har precis inlett sina behandlingar .

(null)

Möter dem för en promenad runt Djurgårdskanalen .

(null)

Det grå vädret  överenstämmer alltför väl med sinnesstämningen .
Så sorgligt , så otäckt och verkligen SÅ orättvist .

(null)

FUCK CANCER

(null)

TUR
ändå att hon har himla fint stöd av sin man , barn, familjen och Vännerna.
Att hon ändå kan hålla humöret upp .
Att hennes vackra blå ögon fortfarande är glada .
…. och att hon hittills svarat bra på behandlingarna .
För det finns inga ord att beskriva den sorg frustration och ilska man känner inför situationen .
Är bara så fel . 

(null)

Niceväninnan har lämnat och jag bäddar om i gästrummet till Dottern som kommer inflygandes från UK .
Underbart .
Vi har inte setts IRL på 18 månader .
Tänk att det numera har blivit en normalitet för många familjer . 

Vi åker över till Mamma och lilla Dino .

(null)

Mor bjuder på min favorit …. kålpudding . 
Mysig stund på alla vis . 

(null)

Mätta och belåtna lämnar vi efter några trivsamma timmar .
Dottern ska på vift …. 

(null)

…. och jag går ut på gården för att ta några nya bilder som passar att använda för ett Instainlägg om presenter och julklappar. 

(null)

(null)


Firma Blåton , 

och 
www.trueblue-design.com 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: