stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

På Söders Höjder

Kategori: Stockholm


Träffar Väninnan uppe på Söders höjder för frukost och snicksnack. 

Hur trevligt som helst.
Vi kommer på att vi borde göra en resa ihop.
Sagt och gjort.
Datum bestäms, trevlig ort väljs och flyg bokas.
Hos oss två är ord och handling ett , ha ha .

(null)

Strålande fin dag .
Jag vill besöka ATP Atelier som har ett showroom i närheten.
Vi går dit . 
För tidiga , öppnas om en timme.

(null)

Absolut inga problem .
Vi njuter av solen, ljumma vindar och allt vackert som blommar .
Travar runt i mysiga  , men i alla fall för mig , rätt okända kvarter. 

(null)

(null)

(null)

Går tillbaka till ATP.
På långt håll ser jag att det står en man precis vid ingången och talar i telefon …. DET är något bekant med honom. 
Javisst är det min mångårige Vän.
Vi har känt varandra sedan gymnasiet.
Brukar ses relativt regelbundet men med Herrn och mig i Kina parat med pandemi är det nu några år sedan.
kul att springa på honom , dessutom på en plats som varken han eller jag daglidags brukar besöka.
"Meant to  be" som det heter.
Hälsar, kramar, babblar på och konstaterar att det faktiskt redan är fyra år sedan vi sist åt middag tillsammans.
Skils åt med ett löfte att 
DET
definitivt inte ska ta fyra år till. 

(null)

…..OCH
den fina ljusblå väskan som jag bespetsat mig på fanns också .

(null)

Känner mig mycket glad när jag sitter på bussen hem till mina hoods. 
Att Vaktparaden kommer ridandes bredvid gör inte glädjen mindre. 

(null)

(null)

En
TOPPEN 
dag
helt enkelt
👍






Kommentarer


Kommentera inlägget här: