stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Fina färger

Kategori: Nice


Trots blåst och grå moln ….,

(null)

…..börjar Väninnan och jag dagen med en skön morgonpromenad .

(null)

Kaffe och croissant på det , så nice .

(null)

En perfekt dag för utställning .
Vi promenerar upp till Chagallmuseet i Cimiez .
(null)

Läckert , stort och härliga färger ….
ja målningarna alltså . 

(null)

(null)

(null)

Marc Chagall föddes 1887 i Belarus som Mojsje Zacharovitj Sjagalov , dog 1985 i Saint-Paul-de-Vance , där han bodde de sista 20 åren av sitt liv. 
Var en judisk  rysk-fransk expressionistisk konstnär,  världdberömd för sina vackert färgsatta drömlika och romantiska målningar . 

(null)

Museet har ett litet  cafe i den fina trädgården .
Slår oss ner för en sen lunch .

(null)

Traskar tillbaka hem .
Herrn kommer och vi går iväg bort mot hamnen . 

(null)

Till mysiga restaurange L’ uzine .
Livligt , lite långsam service men väldigt god mat .
NU
tycker vi att vi har gått nog för idag .
Strosar därför bort mot spårvagnen 
DÅ 
jag upptäcker jag att telefonen måste blivit kvar på bordet .
Håhåjaja 
bara att stressa tillbaka .
Det var lugnt . 
Personalen hade tagit hand om den .
De förklarade glatt att de försökt ringa mig och meddela det .
Hm …. hur menar de nu då??? 
Jag hade ju glömt kvar den !!
Ja ja , de var snälla , telefonen upphittad  och antagligen hängde jag inte med i deras bubblande . 
Så släpper det , behöver inte förstå allt , ha ha 

(null)

TILL
slut sitter vi i alla fall på spårvagnen .
Hem efter ännu en himla nice dag. 
Go kväll 
👌
















Kommentarer


Kommentera inlägget här: