stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Hemma igen

Kategori: Shanghai

 
Herrn åker  vidare på arbetsresa till HongKong och jag landar i ett soligt och höstligt Shanghai. Resan gick väldigt bra förutom att jag på något mystiskt sätt mellan Arlanda och Pudong har lyckats förlora min svenska mobiltelefon. Rätt obegripligt eftersom jag under den tiden befunnit mig inne i flygplanet och förstås inte hållit på med telefonen som låg avstängd i min handväska . Som sagt väldigt märkligt......men men är väl inget att gräva ner sig i utan gäller nu bara att spärra abbonemanget och så får jag skaffa såväl ett nytt nummer  som ny telefon.
 

'
 
Hem med väskorna, gör en snabb piff och åker sen till restaurang Shook och lunch med ett gäng trevliga damer. Kul att träffas innan alla  blir upptagna med  julbesökare eller åker iväg över helgerna för att fira på annan ort.
 
Promenerar hem i det fina vädret och noterar alla fina julprydnader. Kineser firar egentligen inte jul. De enda dagar under helgerna som räknas som National Holidays är Jul-och Nyårsdagen övriga är som vilka arbetsdagar som helst. Men det har blivit populärt att ge julklappar vilket förstås affärerna och marknadsföringen understöder och brassar därmed på så gott de kan för att skapa rätta julstämningen. Julprydnaderna  är vackra men ser väl inte alltid ut som vi är vana vid.
 
 
Andra julfärger 
 
 
Behöver inte vara en gran.....nejdå går lika bra med..... hm..vad det nu är
 
 
 
 
Från vår gård  och entre
...behöver jag tillägga att bägge dessutom BLINKAR HYSTERISKT.....nä tänkte väl att ni anade det
 
 
 
 
Grenar ända ner......helt onödigt
 
 
Påskhare extraknäckar som julhare
 
 
Tomten spelar en trudelutt när jag passerar
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: