stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Sköna Söndag …..och lätt stressfaktor

Kategori: Hong Kong

 
Vi vaknar av att nyblivna 22 åringen fixar med bacon och äggröra samtidigt som väninnan gör popovers.....mums.
Lång mysig frukost tillsammans.
 
 
Värden föreslår en promenad ..... snabbt runt kvarteret tror vi, vilket är perfekt eftersom vi också behöver gå till en bankomat innan taxin till flygplatsen kommer......och så noterar vi inte den spjuveraktiga blicken hos honom...  och jag tar på mig mina ballerina skor och slänger min (ganska tunga )  bag över axeln, herrn tar kavaj och dottern tröja och skinnjacka ......bara det att han inte alls tänkt att vi ska gå runt i stan utan mer  typ 400 m rakt upp.....nåja lite slingrig var vägen  och kanske var det inte riktigt så högt men för mig KÄNDES den  lodrät i min något märkliga vandringsutstyrsel.
 
 
Ända där nerifrån på gatan och till toppen har vi gått i den här fina parken.
Helt underbart i solen och det är häftigt med natur och "överlevnad" så nära inpå  hemmet men .....ändå...........NU ???
 
 
Tänker när jag ser nedan att förbudsskyltar säger en hel del om vilka attityder som råder i ett  samhälle.
Den här uppmaningen från Fritids- och Kultur departementet sitter uppe vid utsiktsplatsen i parken .
 
 
 
Ingen rökning, torka kläder eller sova på bänkarna ...ok då MEN inte cykla, åka skatebord eller promenera med hund....obs vi är i naturen,  ja natur i en park men i alla fall  .........VAR ska barnen och hundarna hålla till  ???
 
Ja, klart att vår värd hade läget under kontroll . Nervägen går betydligt fortare än uppför och vi hinner förstås även till bankomaten.Han gillar bara lite utmaning då och då, ha,ha
 
TUSEN TACK för toppendagar och vi ses snart igen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: