stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Äntligen fredag ……….och helgshopping

Kategori: Shanghai

 
Varje fredag efter skolan går jag en tur i mina kvarter och handlar lite trevligt till helgen, Typ gott snacks, fräsch frukt och nya blommor. 
 
Men först en snabbkaffe  och nötkaka med väninnan, idag hos Simply bakery , och en stunds tidningsläsning när hon rusar vidare .......måste vila huvudet efter fyra timmar mandarin.
 
 
 Vidare till lilla Kedi. Det är den 1 november idag dvs första dagen på ny månad och jag måste betala dotterns och min månadsavgift för mobilabbonemanget.......och de gör man i kvartersbutiker som denna. Jag lämnar fram mina pengar och visar upp telefonen sen knappar jag in våra telnummer på butikens betaldosa och vips kan vi ringa, surfa och sms även denna månad.......hur mycket jag ska betala? Jag har ännu inte listat ut hur man får reda på sitt saldo så jag sätter in ca 200 och ibland räcker det ibland inte. Om servicen helt plötsligt slutar att fungera ja då får jag gå dit  och fylla på igen. Damerna i butiken känner igen mig och vet vilket ärende jag kommer i. 
 
 
Därefter till mathallen för att köpa frukt, vatten och lite snacks till dottern som ska ha  hemmakväll och se på film.
 
 
 Avslutar med att gå till fina blomsteraffären och köpa MASSA nya blommor, jag älskar  att ha mycket snitt blommor hemma.
Idag valde jag rosa liljor, orange orkideér och blå hortensia. 
 
 
 
På väg hem passerar jag alltid den här moppeverkstan. De här bilderna är  speciellt tagna till min syster , hon arbetade som motorcykelmekaniker i många år dock var hennes verkstad betydligt mer sofistikerad än denna men både hon och de här killarna delar ändå samma  passion för att plocka isär , fixa till och sätta ihop.
 
 
 
 
 
♠♠♠♠
 
På kvällen äter herrn och jag  middag med besökande kollega på läckra Mercato, italienare som erbjuder mycket gott.
 
 
 
 Härlig utsikt inne från restaurangen över the Bund och floden.
 
 
 
God Natt
 

Kommentarer

  • Carina W säger:

    Så himla roligt att se alla fina bilder från din nya hemstad. Ja, verkstäderna jag jobbade på hade lite mer modernt stuk haha. Verkar lite opraktiskt att meka i kavaj sittandes på golvet i skräddarställning.

    Svar: Tack det är också väldigt roligt att bloggen uppskattas.Vad gäller mannen som sitter ner tror jag att han mer sitter där och typ ger råd än verkligen arbetar med själva motorn……det var nog minst tre herrar på plats som bara liksom kolla läget.
    M W

    2013-12-04 | 18:28:48

Kommentera inlägget här: