stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Från en hängiven ryttare till en annan

Kategori: Allmänt

 
Det här inlägget är speciellt tillägnat min hästbuddy som är en HÄNGIVEN ryttare och trots att vi bägge uppnåt mogen ålder är hon fortfarande  flink i sadeln flera gånger i veckan. Hur modig som helst och sitter helt perfekt. Vi träffades när vi bägge bodde i USA och tillsammans red en lektion i veckan i ett supernice stall allt till en kostnad så man funderade på om det uppfattat att vi önskade del i häst och inte bara en lektion !!!...ha,ha 
 
Häromdagen frågade hon mig om jag hittat något bra stall i Shanghai ....och jag hade precis kollat på två ställen som bägge verkade fina men som lågt väldigt långt bort......hur glad blev jag då inte när herrn och jag såg en skylt HORSEBACKRIDING när vi i helgen besökte den stora parken.
 
DIT bara måste vi gå
 
Det började toppen med åsynen av den här fina ridbanan som låg så vackert
 
 
 
Hästarna verkade väldigt trevliga. Nyfiket kom de fram och tyckte om när jag klappade dem, .....det här lilla charmtrollet blev jag extra förtjust i. Han var väldigt tillgiven och buffade nöjt när jag klappade om  honom på manken och nosen.
 
 
 
Här står alla så snällt , inga öron bakåt, inga som försöker nafsa grannen ...eller mig...trots att de står väldigt nära varandra.....och de flesta är relativt rena, lite lurviga dock  kring ben och mage.....
 
 
MEN....
 
de har ingem HALM att ligga på ....frågan är om de ens har tillräckligt med plats att lägga sig ner på , stallarna är dessutom helt öppna....kanske skönt på höst och vår när temperaturen är härlig men hur blir det mitt i sommaren eller på vintern ????
 
NU vet inte jag om de bara står här tillfälligt.....kanske fanns det väldigt fina boxar som ligger längre bort  på området där de tillbringar mesta delen av dygnet......men så här långt i vårt besök blev vi bryskt bortmotade av herr StallBoss och jag kan således inte visa om så är fallet.
 
Om någon av er Shanghaibor som läser min blogg vet mer om detta eller andra stall ......vänligen  hör av er till mig.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: