stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Julpynt

Kategori: Allmänt

 
Häromdagen stirrade dottern stint på mig och frågade - Du har väl tagit med julsakerna? och hmmande fick jag erkänna att det hade jag inte. .....men vår tomte och julbocken ? ..... åtminstone en liten plastgran, det måste vi BARA ha.....du kan väl åka till IKEA och köpa något där.
 
Jaha ord och inga visor från damen ifråga. Jag älskar verkligen att fira jul , med massa fina julpynt , laga god mat och framförallt ha en stor härlig julmiddag med släkt och vänner ...MEN... jag behöver inte alltid ha det så och hade nog tänkt att här kan vi slacka lite på just den detaljen. Dottern är  dock  familjens traditionalist och självklart får vi ställa upp när det nu betyder så mycket för henne.
 
Däremot tror jag inte att  jag behöver åka till IKEA för att hitta julpynt här. Stan verkar ladda.
 
 När jag i förra veckan satt ute i +20 grader och fikade noterade jag att latten fått "juldräkt "
 
  
 
Shoppinggatan har julpimpats
 
 
 
Ovanligt gulligt pynt  i gatumiljö må jag säga men undrar hur det vita skägget kommer att se ut när Knut och julens slut närmar sig.
 
 
 
 
Och här håller någon typ av julkreation på att byggas .
 
 
Kissmas......felstavning eller ordlek, ja i Kina kan man inte vara helt säker men vad gäller just denna plats tror jag nog mer det sista.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: