stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Bubbel och babbel

Kategori: Allmänt

 
De trevliga tjejerna i Verbatim, som vår bokklubb heter, samlas  hos mig för ett glas bubbel. Därefter går vi vidare för middag på trivsamma Enoteca.Mycket skratt och ivriga diskussioner om det mesta. Behöver jag tillägga att vi är sista kunderna som lämnar stället. Jättekul att se alla igen och jag överväger starkt att  ställa klockan till nästa bokmöte och Skypa in en liten stund även om det är mitt i natten i Shanghai. Jag menar vad är någon timmes förlorad sömn mot att babbla med det här gänget.......absolut inget av betydelse.
 
Av betydelse är däremot denna verksamhet .
 
 
 
 
En av tjejerna är engagerad i Alla Kvinnors Hus och hon påminner oss om den pågående kampanjen för att få nya medlemmar. Den här viktiga verksamheten behöver medel och vi kan  alla  bidra genom att bli medlem , ge en gåva, vara månadsgivare och / eller bli volontär.
På hemsidan finns även en Önskelista ....titta där och se vilka saker huset behöver  just nu.
 
Medlemsskap kostar 200 kr/år och betalas in på  PG: 437 64 43-0 .
Ange ditt namn och adress, samt skriv "Ny medlem" och vilket år medlemskapet avser .
 
  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: