stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Åska

Kategori: Allmänt

Direkt efter skolan brukar jag på fredagseftermiddagen gå runt  i mina kvarter för lite helgshopping. Nya fräscha blommor, lite godsaker till kvällen och annat smått och gott som kan behövas. Men eftersom vi denna helg åker till Peking gick jag direkt hem och det var tur. Jag hann knappt komma innanför dörren så brakade det loss.
ÅSKA och regnet bara öste ner. Jag är ingen vän av åska särskilt inte när det smäller och riktigt frasar om blixtarna ( ja jag vet att det inte är blixten som frasar ...men ni förstår)  som här.
Dessutom var jag lite orolig. Både herrn och dotter ute på motorvägen, ena i skolbuss hem från skolan den andra på väg ut till flygplatsen. Dotterns skolbuss kom dryga timmen försenad, herrn skulle landat i Peking kl 8 på kvällen men kom först  fram vid halv 6-tiden på morgonen !!!!!. Själv satt jag uppkrupen i soffan och läste min bok och försökte bara koppla av.
 
 
 
Utsikt från fönstret i mitt arbetsrum just nu
 
 
 
Utsikt från samma fönster i vanliga fall

Kommentarer


Kommentera inlägget här: