stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Aprilväder

Kategori: Stockholm

 
 
Aprilväder.....brutalt omslag från sol till iskalla vindar och gråmulen sky.
Ja mycket annat är väl inte att vänta den här tiden på året ......å andra sidan  vad gör det när det finns något så  vansinnigt  gott som semlor.
 
 
 
På mitt stamhak Saturnus har de hyggligt nog två storlekar ....perfekt för den lilla varianten  är precis LAGOM 

Delar av gårdagen agerade min snälla Syster  chaufför  åt mig och mamsingen. Först droppade hon oss hos fotografen och därefter till Stockholms "fulaste" och längsta byggnad  på Karlavägen 100 för att fixa mammas visum till Kina.
 
 
 
Vilket superserviceställe!!!  Trots att jag redan skrivit ett antal Invitation Letters och lusläst instruktionen  för vad som gäller hade jag missat att be mamma beställa Familjebevis från Skatteverket..........men det ordnades lätt som en plätt . De föreslog att jag på plats ringde till S-verket ,som även de nuförtiden har en otroligt schysst servicenivå och be dem faxa  beviset till visumstället. Fixades på bara några minuter . Tack för det .
 
Hur kul som helst att mamma  kommer på visit till oss.
 
Med alla dokument i ordning kunde vi i lugn och ro sitta ett tag på  nyöppnade Karla Cafe
 
 
Trevlig bekantskap. 
 
 
På kvällen med  väninnan på Operan och en mäktig och blodig (men något för lång ) Don Giovanni.
 
 
 
 
 
 
 
GOD NATT
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: