stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Varför finns inte det här då ?

Kategori: Allmänt

 
Inte i någon av de bägge  relativt välsorterade matvarubutikeran i våra kvarter kan vi hittta ljus,värmeljus, maskindiskmedel i tablettform eller remover för nagellack.
 
VARFÖR
 
Vet faktiskt inte......ljuslyktor säljs och används på många ställen , alltså borde ljus behövas. Likaså nagellack......det finns minst 20 olika pads för rengöring i hyllorna  vid BEAUTY och bredvid står remover för ögonmakeup.
Diskmedel finns i flytande och pulverform men inte tablett som vi tycker är smidigare att använda.
 
Snart kommer syster med man på besök och jag skulle vilja ha några fler balkongstolar tills dess.
Tänker att det kan vara trevligt om vi kan sitta ute på balkongen när de är här.
Föreslår därför för Herrn att vi någon kväll tar en tur till IKEA .
 
PERFEKT
ide för då kan vi även svänga förbi Carrefour, många västerlänningar handlar där och de har säkert vad vi saknar i vår affär. Men vi ska inte köpa någonting annat säger han och spänner ögonen i mig , ha ha och inget såsande.
 
SÅLEDES
fixar vi en bil och möts efter arbetet och eftersom det är peak i rusningen  hamnar vi  förstås i lååånga köer men kommer så  småningom fram.
 
Middagstid...... och magen kurrar lite.  Jag menar att vi kan  göra en trevlig favorit i repris men Herrn varken ser eller låtsas förstå mina menande blickar på skylten där på väggen.
 
 
Kanske tur det...... för middag på IKEA verkar vara en väldigt poppis aktivitet. Proppfullt med gäster och kön till kassan är lika lång som den ute på motorvägen.
 
 
Nej istället så FOKUSERAR vi......och bara 20 minuter senare har vi plockat fram, betalat och lassat in stolar, ljus och servetter ( som jag  i alla fall lyckades norpa med mig när vi rushade fram genom varuhuset ) i den väntande bilen.
 
 
Inte ens ett stopp utanför kassorna för  lite klassiskt snacks som korv, kaffe, glass eller........ja varför inte ......köttbullar  to go !!! får jag gehör för.
 
 
Även Carrefour swischas igenom i samma tempo.
HEMMA
 
 
MISSION COMPLETED , again !!!!
 
 
♠♠♠♠

Kommentarer

  • Brysselkakan säger:

    Köttbullar i en pappmugg!!??
    Ja, varför inte liksom!

    Svar: Ha, ha ...precis vad jag tänkte . Egentligen är det ju ett himla bra snacks...att ge en hungrig unge eller att själv mumsa på när man är lite sugen istället för den där goda men onyttiga chokladkaka etc.Blev bara så förvånad för jag har faktiskt inte sett det tidigare och jag har besökt IKEA såväl i Sverige som Schweiz, Italien, USA och HongKong men det kanske är en nyhet för hösten. Kul med din kommentar och tack vare den har jag nu hittat till din trevliga blogg.
    Ha en bra dag
    M
    M W

    2014-08-30 | 17:50:50
    Bloggadress: http://www.brysselkakan.wordpress.com
  • En lantis i Shanghai säger:

    Jag åkte till Ikea i dag för att köpa vita, lång ljus, men kom hem utan! Glömde leta efter dem bland doftljusen och vid kassan fanns de ju inte...*suck* Hopplöst fall!

    Svar: Ha, ha ....ja man blir lätt lite förvirrad av att man ibland måste söka bekanta produkter men på ( i våra ögon ) fel ställen.Kram
    M
    M W

    2014-08-31 | 16:37:03
    Bloggadress: http://enlantisishanghai.blogg.se

Kommentera inlägget här: