stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Äntligen fredag och Christmas Gala

Kategori: Shanghai

 
Tidig morgon och jag tassar in på kontoret för att fixa det sista inför kvällens baluns.
Lämnar dock vid 10 tiden för att sammanstråla med några sköna ladies i mitt Mahjong gäng .
Vår värdinna bjuder på väldoftande glögg och pepparkakor.  Så mysigt.
 
 
Mitt spel går sisådär. Mahjong påminner lite om poker. Man strävar efter att samla triss, fyrtal eller stege men allt ska vara i samma färg eller här är det mönster i form av ringar, bambu eller tecken.....och så finns det lita annat som drakar, vindar och blommor.
I
Idag hamnar jag i varje omgång med att ha flera par på min bricka men får inte till det med det där trisset som behövs......ja ja i alla fall väldigt kul att spela. 
 
 
Vi tar en gemensam lunch och firar fredag eftermiddag med en mango bellini. Många av oss ska dessutom gå på Handelskammarens Chrismas Gala ikväll så stämningen är redan på topp......men innan festblåsan dras på måste jag  först tbax till kontoret och arbeta vidare några timmar....phu 
 
 
Trots intensivt fixeri in i det sista står kollegorna och jag  ( lugna som filbunkar....fniss ) redo att ta emot alla gäster kl 18.30 när dörrarna in till partyt  öppnas  till  festvåningen på Four Season.
 
 
Ja maten är toppen...förstås inte riktigt som svenskt Julbord men några riktiga succeer  har vi lyckats få in på buffén. Köttbullarna, skinkan, senapen , saffransbullar och ris al Malta smakar underbart välbekant, ha ha .

 
Operatrion Divine är sååå bra . Bjuder både på sig själva och vacker sång.
 
 
Vilka tjejer !!!
 
 
Livlig efterfest i toppbaren Jazz37 men kl 12.30 tackar Herrn och jag för oss.
I morgon bitt , ja det vill säga om några timmar, kl 4.30 ringer klockan ......då är det avfärd mot flygplatsen  för en tur till Hong Kong.....livet är hårt , ha ha
 
GOD NATT
 
 

Kommentarer

  • Grandma säger:

    Höll tummar och tår för att det skulle bli succé och detta infriades tydligen. Du är BÄÄÄÄST! Modershjärtat sväller över av stolthet.

    Svar: Tusen tack det behövs . Jag såg ditt meddelande om Rådis. Superschysst och jag ska påminna unge Herrn om att han hör av sig.Kram
    M
    M W

    2014-12-10 | 07:51:41
  • Eva Peva säger:

    Vilket partaj och ni är jättefina(gillar att den blå Ikea påsen är standard på såna här fester med fix och trix).

    Hoppas ni hade det trevligt och att det blev lyckat, vi höres i helgen. Kram

    Svar: Ja vissa saker är universella, ha haVi hade hur kul som helst men var tvungna att kila hem och få några timmars sömn innan HK.
    Ser fram emot en FT till helgen....länge sedan .
    Hälsa alla på Verbatim ikväll. Vilken bok läste du ?
    Ska se om jag får upp SVT Play och så jag kan kika på kläderna.
    Kram till er alla
    M
    M W

    2014-12-10 | 08:53:00

Kommentera inlägget här: