stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Äntligen fredag ……….och strålande väder

Kategori: Allmänt

 
Häromdagen kände jag mig rätt låg. Shanghai visade en av sina sämre sidor med grått, regn och rå kall fuktig luft så jag frös hela tiden. Läste på FB att min mamma skulle göra våfflor och det lät så mysigt. Ville vara med där.
Saknade också solen på Bali, sonen som åkt tillbaka till Svedala samt våra sköna dagar ihop med gamla vänner......så lätt att umgås när vi känner varandra så bra......och så börjar det droppa in bilder på semlor från vänner som är ute och fikar....älskar semlor!!!
 
Dessutom fick jag vid hemkomsten utslag på delar av kroppen som kliade något så fördj....igt. Först trodde jag att vi fått med oss bedbuggs och blev helt HYSTERISK. Såg framför mig hur vi måste slänga alla sängkläder,  röka våningen.....eller vad man nu måste  göra!!!...ta in på hotell etc etc Har läst hur himla svårt det är att bli av med slika djur......så när det visade sig att det BARA var nässelutslag blev jag nästan tacksam. Å andra sidan har det inte varit lätt att tackla kliandet. Kan bara inte låta bli.... Titta på min hand , scary .....och ser likadan ut på andra delar av kroppen. 
 
  
 
Fick i alla fall en underbar salva med det talande namnet SLUTA KLIA .......  den luktar precis som de där blå godiselefanterna vi åt när jag var liten.....kommer någon ihåg dem?
Ja oavsett lukten gör salvan underverk, nästan all klåda är nu borta och inga mer utslag har ploppat upp.
 
 
 
Strålande fin dag idag och genast blir jag på bättre humör. Jag tar en lång härlig powerwalk i det ljuvliga vädret.....ungefär som en svensk dag i mars. Ljust och solen värmer men lite krispig kyla i skuggan.
Fullt med människor i parken som  precis som jag njuter i solen.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Som alltid är det några i parken som utövar någon form av rörelser.......ser så behagligt ut......ja kanske inte just  han ovan då men de andra .
 
 
 ♠♠♠♠

Kommentarer

  • Eva Peva säger:

    Snygg ring, har inte sett den förut! Har jag missat nåt? Kram

    Svar: Tusen Tack….Ja visst är den fin. Aquamarin och (små) brillisar. Från min favvo David Yurman…..som lämpligt nog har en av sina få butiker utanför US i HongKong. Julklapp från herrn. Kram
    M W

    2014-01-10 | 17:00:57

Kommentera inlägget här: