stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

I Italiens sköna land

Kategori: Allmänt

 
Strax innan kaptenen annonserar att vi nu ska börja nedstigningen för landning i Milano så kommer dom.....
 
 
ALPERNA
 
Bara sååå himla vackert  och jag blir lika varm i hjärtat varje gång jag ser dom eftersom de signalerar nästan framme .
 
 
Väl nere på jorden är det dock dax för första hjärnblödningen.
Om Kina är landet NÄSTAN rätt  så är Italien landet ALLTID fel, ha ha
Om någon vecka kommer vännerna och vi ska åka på vinresa och inte bara prova viner utan även köpa några lådor SÅLEDES har jag bokat en 5 sitsig stationsvagn.
 
Grabbarna bakom disken börjar prata med varandra utan att titta på mig och så mycket italienska förstår jag att jag fattar att något är fel.
 
Lite ljumt beklagande berättar dom att MIN bil är uthyrd och jag kan istället få en pytteliten Fiat 500!!!
 
Jaha....får vara tacksam att jag nu inte står här med fyra barn och fem resväskor då !!!
HUR HADE DE LÖST DET
undrar jag stilla men att vara grinig kommer man aldrig långt med i detta land ÄVEN om det är jag som har rätt och dom som gjort fel.
 
 
Nåväl att få vakna till detta varje morgon gör att sådana små kistligheter inte klibbar fast på humöret mer än någon kort sekund.
 
Förmiddagen ägnas åt att städa.
Spindlarna har haft hayday under vår bortvaro och spunnit vackra vävar i princip vartenda litet hörn de kunnat hitta.
 
 
Till eftermiddagen möter jag vännerna som också precis anlänt.
 
Vi celebrerar vänninans första semesterdag med en härlig drink och mys i solen.
 
Senare grillar Herr J fantastisk oxfile som vi avnjuter på deras underbara altan 
 
 
 
Den här bloggen heter stockholmshanghai och jag började skriva den för jag ville berätta om den spännade staden Shanghai.
 
Nu byter jag ort i några veckor till mitt tredje hem i världen .....en liten italiensk by dryga timmen nordväst om Milano.
 
Titta gärna in på bloggen om ni  även vill följa vad vi gör här nere . Internet är inte givet varje dag så inläggen per vecka  kanske blir färre och dagarna är lite lugnare  men när vi gör något kul skriver jag om det.
 
Till Shanghai återkommer jag i mitten av augusti.
 
GOD NATT
 
PS. Har nu  fått meddelande att jag ska få byta till större bil nåsta vecka när jag är på flygplatsen för att hämta Herrn.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: