stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Tillsammans igen

Kategori: Allmänt

 
 Börjar dagen med in intensiv powerwalk uppför alla backarna i byn. Suger rejält i baksidan av låren .
 
Går sedan ned till cafeet för en latte och morgontidningen.
 
Sitter i lugn och ro och  njuter av att jag har tid att läsa i princip varenda artikel ...tom sporten , ha ha
 
 
 
 
Oj Oj ....visar sig att jag satt lite VÄL mycket i lugn och ro ....jag har ju lovat att hämta Herrn på flygplatsen då vi samtidigt ska byta till större bil. 
 
Kommer inslajdande på två hjul ....30 minuter för sent.
Nåja herrn har första semesterdagen och är på extremt bra humör så jag möts utan knorr med en stor kram . Himla kul att vara tillsammans igen.
 
Så traskar vi  bort till bilkontoret 
 
OCH
 
tror ni att vi fick vår utlovade bil??
 
NIX PIX
 
...men IMORGON så  om vi då bara tar en tur ( på en timme ) till den andra flygplatsen DÅ ska det finnas en större bil.
 
Tur säger jag att vi har vår snälla semesterlunk i kroppen . Vi spänner bara ögonen i dem och säger OK men finns den inte DÅ .....vänta bara !!!!!
 
 
OMEDELBART
när vi kommer till byn får Herrn ändå mysa  lite på krogen vid hamnen och vännerna ansluter 
 

 
Eftermiddagsstandard intas.... Aperol Spritz
 
Därefter smarrig grill på deras underbara terass.
 
Fru J blev tyvärr tvungen att lämna oss för några dagar då hon måste resa hem till Stockholm.
 
 
 
Herrn bistår med fantastiskt vin från Toscana.....mm mm
 
Skål för Fru J och vi tänker på dig.
 
GOD NATT 
 
 
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: