stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Jag.....En siffra i statistiken

Kategori: Allmänt



 
 
 
Statistik över antal brott utförda i Jing'an district i januari och februari i år  har publicerats och minnesgoda läsare av den här bloggen kommer ihåg att jag just då  i det området blev bestulen på min dator ...... dvs .precis det som artikeln handlar om.
 
 Antalet  stölder i området ökade med 29%  under perioden jan till feb i år !!!
 
Enligt artikeln var perfekta jaktmarknaderna för tjuvarna , de stora varuhusen på Nanjing Rd
Endast 16 % av tjuvarna var  ( som i mitt fall ) ...kvinna.. ....medan  86% av offren var kvinnor!!! 
 
Majoriteten av de tjuvar som avslöjats för att de utfört brott och anhållits under samma tid  var unga migranter utan arbete men med en ¨historia¨ av brottslig verksamhet. Vilket eventuellt styrker den allmänna  åsikten ...som  även polismannen sa till mig..... att under den här perioden begår unga fattiga migranter brott för att få fram  pengar dels så att de kan åka hem dels så att de kan köpa presenter till alla familjemedlemmar.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: