stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

H M Öppnar STORT

Kategori: Shanghai

 
HM satsar stort och visar upp sig på en av de störtsta reklamtavlorna i stan.
 
 
 
Igår kväll var jag bjuden av finska Generalkonsuln till en middag i hennes vackra  residens .
 
 
 
 Den fantastiskt charmiga Generalkonsuln hade bjudit in ett antal PR och Kommunikationsbyråer  för att celebrera en finsk PR etablering i Kina och jag samtalade  bland annat med en cool tjej  från den byrå som arbetar med
HMs lanseringar i Kina.
 
Måste säga att jag blir imponerad av det  hon berättade om företaget ....så himla stark profil och medvetenhet kring sina etableringar.
 
Särskilt pratade vi förstås det som står där på jättetavlan dvs att en ny affär öppnar idag den 29 maj ....inte så märkvärdigt i sig . HM har redan över 200 butiker i Kina men denna blir den STÖRSTA ....över 5000 m2 på prime läge mitt i Shanghai.
 
Självklart gick jag och de andra tjejerna på kontoret dit och tittade under vår lunch.
 
 
Ser lovande ut eller hur ? ......efter att bara haft öppet i drygt 2 timmar är affären redan full av shoppare.
 
♠♠♠♠
 
 

Kommentarer

  • Grandma säger:

    Given succé, tror jag. Något för modemedvetna, priskunniga kineser.

    Svar: Ja , visst verkar det vara ett vinnande koncept precis överallt. Fantastiskt företag tycker jag som får till det i alla led....sen att jag personligen tycker att kvalitén på tygerna de senaste åren har försämrats betydligt. Sällan jag numera hittar något jag vill ha. Plaggen ser oftast snygga ut på bild men tyget år inte sköna att ha på sig och faller inte snyggt . KramM
    M W

    2014-06-01 | 07:35:53

Kommentera inlägget här: