stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Sköna Söndag...... sista dagen med gänget

Kategori: Shanghai

 
Ja , men en särskilt skön söndag är det inte.
Herrn och jag går ner  en stund på gymmet....seeeegt idag.
Vår stackars vän vaknar superförkyld och regnet bara öser ner.
Sista dagen med vännerna och jag börjar redan nojja....gillar inte avsked.
Vill aldrig att gäster ska gå hem från våra middagar eller , som nu, åka iväg........något jag själv brukar praktisera , ja i alla fall inte-gå - hem- från -middagar......är alltid kvar till sist .....är dock inte helt säker på att värdarna uppskattar min OFÖRMÅGA att skiljas...det finns dom i vänkretsen som brukar ta på sig morgonrocken så att herrn och jag ska förstå signalen
.....  ATT nu är det faktiskt  DAX, ha, ha
 
Nåväl....herrn, väninnan och jag lämnar sjuklingen hemma och börjar med att hänga en stund på Starbucks
Efter en nice latte ser livet alltid lite ljusare ut.
 
 
Upp med paraplyerna och promenad bort till Antikmarknaden.
Ett härligt ställe även om det inte är särkilt mycket antikt över prylarna så hittar vi alltid några kul saker att
" förhandla om".
 
 
Sista middagen på Folkligt Festligt och Fullsatta Din Tai Fung.
Sjuklingen är något piggare och hänger med när  vi  frossar i allas favorit
Shanghai specialiten  XiaoLongBao  ( steamed basket )
 
Fantastiskt goda soup dumplings fyllda med tex tryffel, räkor, fläsk eller grönsaker.
 
 
 
 
 
 
Tusen tack för himla trevliga dagar och varmt välkomna tillbaka.
 
GOD NATT
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: