stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Hurra för Mor

Kategori: Allmänt

 
MOR  fyller 80 år.... och det ska vi förstås fira.
 
Förberedelser i dagarna två , hysteriskt in i det sista ....ja första gästerna hann tom anlända innan all mat stod på bordet, stor förvirring kring VAD jag egentligen hade här hemma .....ni vet med tre hem, fniss ,  så är inte sakerna ALLTID där jag tror att de är !!!  nu upptäckte jag tex att kaffebryggaren, ja den står ju in Shanghai.  Löstes dock elegant av mor som släpade med sig sin OCH en stor termos med kaffe som hon fixat hemma ...... ja trots paniklösningar och stress så var det värt vartenda droppe svett FÖR  vilket trevligt kalas det till slut blev.
 
 
Vackra tårtor tjusigt dekorerade av syster 
 
Lillasyster, hennes man och jag åkte dagen innan till ICA Maxi vid Hornsberg, valde den allra största matkorgen och SATTE igång och handlade.......tidsoptimister, som vi dock bägge nog måste anses vara började vi i lugn och ro ....ja jag hann tom plocka upp en kaffe i ICA kiosken som jag gick och smuttade på under tiden vi VALDE servetter och annat smått och gott på plan 1.  Ärligt talat har jag en liten issue över ställen som de här . Praktiskt javisst med att i princip ALLT kan införskaffas men det tar alltid sån TID . Ni som varit i just den här  butiken vet också  att den är i två plan och plan 1 som man (jag)  ALDRIG skulle komma till om butiken var i omvänd ordning , där strosar man (jag )omkring och kollar på massa saker typ dvd ,strumpor och annat som inte ens står med på ens lista. Dock DIREKT man (jag)  kommer ner till nästa plan med all mat ja då inser man (jag)  att oj oj oj vad tid det redan gått.....och så har man (jag) ALLT viktigt kvar att handla.
Således svischade vi nu runt i de olika gångarna  på jakt efter sakerna på min en mil långa inköpslista och varuberget i korgen byggdes snabbt upp...... DÅ får syster något lätt jagat i blicken....DAGIS . Ja de måste hämta sina kidds och vi som ska hem till mig först med alla välfyllda kassar ......glömde säga att vi även besökt systemet innan vi kom  till mathallen.
Fredag sen eftermiddag och trafiken står HELT still......inget annat att göra . De droppar mig......och alla kassar ... på Shellmacken vid Lindhagens plan ...och ringer efter en taxi. Snabbt hoppar de in i sin bil och Wroooom far de iväg. 
Dock inte synd om mig . Taxin med superhygglig chaufför dyker upp och  han hjälper mig att både lassa in i bil och bära ut och in i min port när vi är framme.
 
 
På kalasdagen kommer bägge syrrorna  och sonen över och tillsammans fixar vi undan kläder i hallen, dukar , sätter fram stolar, lagar mat , tänder ljus , arrangerar blommor ....och ja ni vet ALLT som bara ska donas med  INNAN.
 
Mat, dryck och  blommor i all ära  men det  är dock GÄSTERNA som gör kalaset och SOM alla dessa LEVERERADE.
 
 
Fantastiskt fina presenter till mor .....allt från Parisresa, roligt kort med nyheter från 1934 till en praktisk och stylish dra-maten kärra.
 
 
Även lilla Dino hade urskoj med charmiga taxen Harry som var på besök.
Inte lätt att få de bägge att posera för en fin bild men det mörka nere i högra hörnet är nye kompisen.
 
 
Något bättre bild i famnen på bror.......som varenda hund och katt alltid ÄLSKAR.....så där bara.
 
GOD NATT
 
 

Kommentarer

  • Grandma säger:

    Hoppas hemresan gick bra utan förseningar! Stort tack för att du tog dig tid att komma hem och fixa festen. Utan dig hade det gått överstyr, det är jag säker på. Vad skulle jag ta mig till utan er barn?!

    Svar: Sitter nu i Finnair loungen och äter lunch......än så länge ser allt bra ut vad gäller tiden.Tack själv...det är gästerna som gör kalaset . Himla trevligt tycker jag men alldeles för kort besök denna gång....bara ett stort flängande. hann dock ändå med att träffa de flesta som jag ville och det kändes bra.
    Lycka till med gardinvalet och återkom till mig när du vet vad du vill ha.
    Kram
    M
    M W

    2014-11-19 | 07:55:53
  • En lantis i Shanghai säger:

    Känner igen situationen från ICA Maxi! När man väl kommer förbi pynt, ljusstakar, filmer, barnkläder, smink, reaböcker och annat man garanterat inte behövde har man blodsockerfall och barnen skriker. Hoppas vi ses idag! Kramar

    Svar: Exakt !!! ....och lovar att det är precis lika illa UTAN skrikande barn....då har man istället en knorrande make, ha haTrevlig helg
    M
    M W

    2014-11-21 | 01:05:41
    Bloggadress: http://enlantisishanghai.blogg.se

Kommentera inlägget här: