stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Mitt skrivbord är fullt av Begåvningar

Kategori: Shanghai

 
Den här veckan sitter jag och läser ansökningar för Anders Wall Stiftelsens Stipendium för the Swedish Chamber of Commerce in Shanghai. 
 
 
Jag sitter med i urvalskommittén och nu ska vi hitta nästa stipendiat som både får 150 000 SEK samt  möjligheten att arbeta på handelskammaren i tio månader med start september 2015.
 
Det är en väldigt spännande uppgift ...Wow....vad det finns många begåvade unga människor.
Inte bara har de intressanta utbildningar, de har varit ute och rest, studerat språk tex kinesiska, utfört olika voluntäruppdrag, startat företag, verkat inom olika studentföreningar  och mycket mycket annat.
Blir en delikat uppgift att bland alla dessa ringa in den SLUTGILTIGA vinnaren av stipendiet.
 
Så här i Thanksgivingtider vill jag säga att jag känner mig tacksam över att få vara med i processen till att få
lyckliggöra en av dessa med detta generösa stipendium.......
 
 
......men känner även stor tacksamhet till Anders Wall som  grundat stiftelsen och på detta insiktsfulla sätt delar med sig.
Sedan starten 1981 har Wallstiftelsen delat ut närmare 50 miljoner inom områden som ligger honom nära såsom  forskning, entreprenörskap, landsbygdsutveckling, internationella studier och musik.
 
 
Bild från www.wallstiftelsen.se
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: