stockholmshanghai.blogg.se

Om livet i Stockholm , Shanghai , en liten by i Italien och numera även i Nice

Sköna Söndag ,Wang och ryggdoktorn

Kategori: Shanghai

 
Söndag fm och Herrn och jag är på väg ut på promenad.
Då frågar dotter ( som måste vara hemma och arbeta med sin uppsats ) lite försynt  - Vart vi har tänkt att gå ?
För om ni går passerar stora H&M butiken på Haihai Lu så kan ni väl gå in och titta om de har några Wangkläder kvar.
 
KLART
vi går dit
 
......men eftersom det såg ut så här redan dagen INNAN releasen ........
 
 
 .......har varken hon eller jag ingen större förhoppning om att något av det hon vill ha finns kvar.
 
 
Bild från Daily Mail med H&M's creative advisor Margareta van den Bosch och  designer Alexander Wang vid releasen i oktober i New York.

 30 årige Alexander Wang är en amerikansk rättt hypad designer. Han är sedan november 2012 kreativ chef på modehuset Balenciaga. Där efterträdde han en annan begåvning Nicholas Ghesquière som ett år senare fick samma position på Louise Vuitton då Marc Jacobs slutade.....hänger ni med ?

19 år gammal lämnade Wang sin födelsestad  San Fransisco för att studera på Parsons School of Design i New York. 2007 kunde han lansera sin första hela kollektion damkläder på modeveckan och journalisterna öste beröm över det nya modeundret. Han har därefter erhållit ett antal presigefulla modepriser och finasielllt stöd för att utveckla sitt märke. Idag säljs hans kläder på exklusiva varuhus samt på 700 butiker runt om i världen.

Hans stil beskrivs som urban och teknisk. Färgvalet företrädesvis i svart med accenter som  starkt rosa, orange aqua och lila.

 
 Och i torsdags var det alltså  premiär för Wang som den senaste  i raden  av  H&M's  designsamarbeten

......och ibland är det faktiskt en fördel att vi ....med asiatiska mått mätt .....drar  VÄLDIGT stora storlekar, särskilt då vad gäller mig , ha ha 

för bland några resterande storlek 32or !!! hängde en cool klänning till dottern ...och faktiskt även en till mamman

GILLA

 
 
Jag har under en tid haft väldiga problem med min rygg och fick ett tips om att gå till mysiga Diamantis på Subconcius Spa på Dagu Lu.
 
 
Och vilket UNDERVERK han har gjort med mina stela muskler och knotor.
Numera rör jag mig nästan lika smidig som en katt  och nu har han även börjat behandla min onda armbåge .....kanske kan jag snart spela tennis igen. 
 
Supertrevliga Diamantis har en spännnde bakgrund. Grekisk pappa, polsk mamma, och uppvuxen i Stockholm .
Utbildad napraprat som nu studerar TCM här i Shanghai.
Eftersom skolan tar mycket tid kan han endast ge behandlingar på söndagkvällar.
 
Om någon Shanghaibo har liknade problem , hör av er till mig eller boka en tid direkt med Spat.
 
♠♠♠♠
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: